بی مقدمه وبی حاشیه وبرخلاف رویه معمول نوشتن یادداشت که نیاز به فراز وفرود و مقدمه چینی برای رساندن مقصود در مطلب است خیلی راحت برای آقای فاطمی امین وزیر صمت دولت آیت الله رییسی نکاتی را فقط جهت یاد آوری بیان می کنم. البته سخن با شما بسیار است اما …. هرچند که معمول […]

بی مقدمه وبی حاشیه وبرخلاف رویه معمول نوشتن یادداشت که نیاز به فراز وفرود و مقدمه چینی برای رساندن مقصود در مطلب است خیلی راحت برای آقای فاطمی امین وزیر صمت دولت آیت الله رییسی نکاتی را فقط جهت یاد آوری بیان می کنم. البته سخن با شما بسیار است اما ….

هرچند که معمول است که در حق اصناف کاری انجام نشود وفقط وعده و وعید داده شود! پیگیری مشکلات اصناف همچون ضرب المثل مهریه است که عامیانه میگویند کی داده و کی گرفته؟

اصناف تاکنون در برنامه های هیچ وزیری که از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته جایگاهی نداشته و اصلا مهم نبوده و نیست که در اصناف چه می گذرد؟! و متاسفانه جناب آقای فاطمی امین هم از این قاعده مستثنی نیست و حالا به نحوی به یک اتحادیه می رود ان را بادید مثبت نگاه می کنیم .

آقای فاطمی امین

متاسفانه علی رغم نگاه روشنفکرانه و مدبرانه و داهیانه و آینده نگرانه ی مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید داخلی و تولید کنندگان شاهدیم که وزارت صمت تحت هیچ شرایطی، حداقل از دهه ۹۰ به هیچ وجه برای صنوف تولیدی اصلا ارزشی قایل نبوده و شما هم تااین لحظه هیچ ارزش و بهایی برای صنوف تولیدی قائل نشده اید!!

تولید کنندگان در کارگاههای تولیدی مشغول تولید هستند. شما هم دیگر نیازی نمی بینید قدم رنجه کنید یا حتی وقت اختصاصی برای صنوف تولیدی که تعدادشان ۶۵۰هزار نفر است بگذارید. البته تفکر ومنش ورفتار اقتصادی واجتماعی صنوف تولیدی شاید به مذاق شما خوشایند نیست که نمی خواهید انهارا ببینید وپای دردلشان بنشینید. چون تولید کننده منتقد است واز دل انتقاد ونقد دنبال توسعه ودانش بیشتر است تا کسب وکار تولیدی را توسعه دهد.

اما آیا وزیر صمت آستانه تحملش به اندازه ای هست که نقد وانتقاد را با جان دل بشنود وراهکار بگیرد وراهکار بدهد؟

آقای وزیر صمت

چراباید فقط روئسای اتحادیه های صنفی در کشوربرای شما و دیگر وزرا حرف بزنند ؟!

 کی گفته فقط روسای اتحادیه ها در کشور نمایندگان کل متصدیان  واحدهای صنفی هستند؟

از کجا می دانید افرادی که شما به عنوان وزیر دولت حضرت آیت الله رئیسی با انها به مذاکره می نشینید مجری ومدافع قانون نظام صنفی در کشور هستند؟ کجا وکی اینها مطیع قانون بودند که در دیدار با شما متصدیان واحدهای صنفی سرسوزن امیدوار باشند که قصدشان از حضور درکنار شما فقط لابی کردن نیست تا چندماهی بیشتر بر صندلی ریاست بنشینند؟

ازاینکه بعد از دهه ها یک وزیر به اتحادیه رفت خدارا باید شکر کرد که همین گام نصفه  و نیمه برداشته شد.

راستی چرا به این روز افتادیم که مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید کننده داخلی  تاکید دارد ولی حتی وزیر دولت آیت الله رئیسی هم حوصله صنوف تولیدی را ندارد.

جناب آقای فاطمی امین

در کلاس درس شما در دانشگاه ، اگرمن دانشجو ی شما بودم و در راستای حمایت از تولید داخلی نکاتی را بیان می کردید در پاسخ به شما میگفتم لطفا فقط یکبار نه بیشتر فقط یک گام واقدام خودتان را که برای صنوف تولیدی انجام داده اید نام ببرید؟

به طور قطع نمره شما در پایان ترم در همان درس من صفر بود زیرا سوالی پرسیدم که نباید بپرسم!

حالا هم می گویم شما که حتی یکبار تاالان هیات عالی نظارت براصناف را با حضور تمام اعضای واقعی برگزار نکرده اید!! همانند دیگر وزرای دولتهای قبل دم از حمایت از صنوف تولیدی نزنید.

حداقل تازمانی که یکبار جلسه هیات عالی نظارت رافقط وفقط برای موضوع صنوف تولیدی و جهش تولیدی وپشتیبانی از تولید کنندگان تشکیل دهید. هیچ وزیری تاکنون درراستای اجرای منویات مقام معظم رهبری حتی یک جلسه ساده با حضور تمام اعضای هیات عالی نظارت و نه با حضور نمایندگان اعضاء برای صنوف تولیدی نداشته.

آقای وزیر صمت

اصناف بیمار است. برخی در اصناف به هیچ وجه نمی گذارند قانون نظام صنفی وحتی رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری اجرا شود. قانونگرایی در اصناف یک آرزوی محال شده است. سازمان های صمت با تفسیر به رای بخشنامه های صادره را به صورت ایالتی اعمال میکنند و هرکسی را که دلشان بخواهد حذف می کنند و هرکسی را بخواهند نگه می دارند. هیچ مقام مسوولی هم نیست این تبعیض را ببیند.

آقای فاطمی امین

لطفا دستور دهید بررسی کنند بستگان اعضای کمیسیون نظارت وکارمندان وروئسای سازمان های صمت قدیم وجدید آیا در اتحادیه ها و اتاق های اصناف از کی وبا چه حقوق ومزایائی استخدام شدند؟ آیا این استخدامها نمی تواند بر نوع آرای کمیسیون نظارت در مورد روئسای اتحادیه و اعضای هیات مدیره ای که تخلف می کنند وحاضر نیستند قانون را اجرا کنند موثر باشد؟

سخن باشما بسیار است ولی وقتی اجرای قانون در اصناف ومرکز اصناف ودبیرخانه هیات عالی نظارت ملاک عمل نیست پس نوشتن از مشکلات اصناف غیراز ۴۵ هزار نفر عضو هیات مدیره اتحادیه ها دردی را دوا نمی کند بلکه هزینه های این ۴۵هزار نفر رابیشترکردیم.

کاش قانون نظام صنفی برای اصناف اجرا شود وبرای اجرای قانون روئسای اتاق اصناف و روئسای اتحادیه ها مستثنی نشوند وقانون برای همگان اجراشود. لطفا تا دیر نشده جلوی تبعیض های بیشتر و روند دور زدن قانون در اصناف را بگیرید و فقط یک بار هم شده جلسه هیات عالی نظارت بر اصناف را برای اجرای منویات مقام معظم رهبری بدون حضور مشاوران همیشگی که حامی و واسطه های صنوف غیر تولید ی هستند برگزار کنید و منبعد برای صنوف تولیدی ارزشی در خور این قشر تاثیر گذار قائل شوید.

پیشاپیش از بذل توجه جنابعالی بی نهایت سپاسگزارم