در حالی که بسته بودن وتوقف فعالیت سامانه ایرانیان اصناف منجر به اختلافات شدید بین ارباب رجوع و مدیران اجرایی اتحادیه های صنفی کشور شده و تلاش ها برای بیدارکردن مسوولان این سایت کم اثر بوده است روسای اتحادیه ها واتاق های اصناف در کشور در حال لابی برای ماندن بر صندلی ریاست بوده وخدمات […]

در حالی که بسته بودن وتوقف فعالیت سامانه ایرانیان اصناف منجر به اختلافات شدید بین ارباب رجوع و مدیران اجرایی اتحادیه های صنفی کشور شده و تلاش ها برای بیدارکردن مسوولان این سایت کم اثر بوده است روسای اتحادیه ها واتاق های اصناف در کشور در حال لابی برای ماندن بر صندلی ریاست بوده وخدمات دهی به مردم را رها کردند.

از زمانی که سامانه ایرانیان اصناف فعالیتش را آغاز کرد انتظار می رفت با بهره گیری از تکنولوژی و فضای مجازی امکان خدمات دهی به مردم تسهیل شود و روند صدور پروانه کسب سرعت پیدا کند. با تسریع در صدور مجوز وپروانه کسب میل و رغبت برای اشتغالزایی و افزایش کسب وکار هم بیشتر شود. موضوعی که مقام معظم رهبری سالهاست هرساله در لحظه بعد از تحویل سال نو شمسی به مسوولان تاکید دارند.

متاسفانه سالهاست که سامانه ایرانیان اصناف هرروز بایک مشکل مواجه است و شاید اگر خوش بینانه بخواهیم بگویم هته ای یک ساعت هم فعالیت مداوم ندارد. با توجه به اینکه تمام امور صدور پروانه کسب به سامانه ایرانیان اصناف و گوشی موبایل روسای اتحادیه های صنفی ربط دارد روند صدور پروانه کسب همیشه مختل است در نتیجه کسانی که برای ایجاد کسب وکار جدید واشتغالزایی اقدام می کنند با مواجه شدن با این سد بزرگ پولها را به دلالی غیر مفید می برند.

از سوی دیگر کسانی که باید پیگیر مشکل سامانه ایرناینان اصناف باشند روسای اتحادیه ها وروسای اتاق اصناف شهرستانها و هیات رییسه اتاق اصناف ایران هستند که انها هم حداقل در دوسال اخیر جز به انتخابات و ماندن برصندلی ریاست اتحادیه واتاق اصناف به هیچ چیز دیگری فرصت ندارند فکر کنند.  اگر جلسه ای با هرمقام مسوول دروزارت صمت ومجلس شورای اسلامی وقوه قضاییه داشته باشند تنها چیزی که برای درخواست دارند تعویق برگزاری انتخابات است آنها خدمات دهی به اعضا رابه مدیران اچرایی سپردند . مدیران اجرایی که دستشان بسته است و اگر هم پیگیر رفع مشکل سامانه ایرانیان اصناف باشند کسی به آنها پاسخ نمی دهد زیرا مسوول پیگیری رییس اتحادیه است.

راستی چرا هیات عالی نظارت براصناف برای یکبارتکلیف سامانه ایرانیان اصناف را مشخص نمی کند که آیا می خواهند منشکل سامانه را رفع کنند یا اینکه موضوع پشت پرده چیز دیگری است؟ آیا با موضوع واگذاری تمام اختیارات اتحادیه های صنفی به دفاتر خدمات الکترونیکی ارتباط دارد؟ آیا تشدید اختلال د تغییر مدیر محصول سامانه ایرانیان با شایعه حذق اتاق اصناف ایران واتاق کاهش تعداد اتحادیه های صنفی که از دو سال قبل واتفاقا با خواست یک رییس اتاق اصناف هم همراه است ارتباطی دارد؟ تکلیف مدیران اجرایی اتحادیه ها را مشخص کنید تا پاسخی درست به ارباب رجوع بدهند تا بتوانند بستر اشتغالزایی در کشور را فراهم کنند با این روند سامانه ایراینان اصناف هیچ سرمایه گذاری حاضربه گرفتن پروانه کسب نخواهد شد.

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا