رئيس اتحاديه چاپخانه‌داران تهران در تشريح جزئيات ديدار اعضاي هيات‌ مديره اتحاديه چاپخانه ‌داران تهران با معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارائه پيشنهاد تاسيس «مدرسه چاپ» خبر داد و گفت: قرار شد، طرح پيشنهادي از سوي اتحاديه تهيه و به وزارتخاته ارائه تا براساس اقتضائات، کارهاي عملياتي آن بررسي شود.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا هب نقل از اتاق اصناف تهران احمد ابوالحسني، رئيس اتحاديه چاپخانه داران تهران با اشاره به ديدار اخير هيات مديره اين اتحاديه با ياسر احمدوند، معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: در اين ديدار علاوه بر طرح مشکلات و دغدغه هاي صنفي، خواستار توجه جدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به چاپ به عنوان يک صنعت شديم.

وي ادامه داد: در اين ديدار به موضوع توجه به جايگاه و منزلت اتحاديه در تصميم گيري ها نيز اشاره کرديم که معاون فرهنگي اين ديدگاه را قبول داشت و گفت که من نيز اعتقاد دارم صنف و تشکل صنفي، هميشه نقش اصلي و اساسي را در تصميم گيري ها و اقدامات مربوط به صنف دارد.
ابوالحسني با اشاره به ديگر مسائل مطرح شده در اين ديدار، عنوان کرد: در اين ديدار خواستار پيگيري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، براي بهره مندي از حمايت ها و تسهيلات ويژه صنعت شديم که معاون فرهنگي در اين زمينه نيز بر جبران اين موضوع تاکيد کرد.
وي تاکيد کرد: معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين عنوان کرد، براي تدوين سياست هاي مرتبط با حوزه چاپ بايد از مشورت، همکاري و کمک حداکثري اتحاديه استفاده شود.
ابوالحسني از ضرورت توجه به آموزش به عنوان يکي از دغدغه هاي جدي معاون فرهنگي وزير ارشاد نام برد و گفت: در اين ديدار تاکيد کرد، صنعت چاپ در حوزه آموزش بسيار ضعيف است. انتقال تجربي دانش چاپ، بسيار آسيب زننده است که بايد اصلاح شود.
به گفته وي، معاون فرهنگي با بيان اينکه آموزش موجب افزايش بهره وري و کاهش ضايعات حين کار مي شود، خواست، آموزش رکن اصلي اقدامات اتحاديه ها و تشکل هاي صنفي قرار گيرد و گفت که براي به جريان انداختن فرآيندهاي مربوط به آموزش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حمايتگر مالي اتحاديه هاي صنفي چاپ خواهد بود.
ابوالحسني به طرح پيشنهادي اتحاديه براي تاسيس مدرسه چاپ» در اين ديدار اشاره کرد و گفت: در اين زمينه قرار شد، طرح پيشنهادي ازسوي اتحاديه تهيه و به وزارتخاته ارائه تا براساس اقتضائات، کارهاي عملياتي آن بررسي شود.
وي با بيان اينکه معاون فرهنگي، آينده اقتصاد کشور را نسبت به سال هاي گذشته روشنتر ترسيم کرد و ادامه داد: وي معتقد بود که طي دو سال اخير کرونا و تحريم، به بدنه اقتصادي کشور فشار قابل توجي وارد کرد، اما امروز فشار کرونا کمتر شده وي با ابراز اميدواري براي رفع سريع تر مسئله تحريم، پيش بيني کرد رونق اقتصادي براي کشور و حوزه چاپ محقق شود.
ابوالحسني در ادامه از برگزاري نشست نرخ گذاري اتحاديه چاپخانه داران تهران» خبر داد و گفت: اين نشست با حضور جمعي از اعضاي هيات مديره اتحاديه، پيشکسوتان اين حوزه، کارآفرينان و فعالان صنعت چاپ برگزار شد.
وي افزود: در اين نشست درباره اينکه نرخ چاپ، تابع چه عواملي است، بحث هاي زيادي شد و مسائلي چون تورم، قيمت انرژي، نرخ ارز از عوامل تاثيرگذار بر بهاي تمام شده محصولات چاپي عنوان شد.
ابوالحسني با بيان اينکه به علت نبود اطلاعات دقيق تصميم گرفته شد، تعيين نرخ نامه جديد کمي ديگر انجام شود، عنوان کرد: در نشست روز گذشته توافق کرديم به صورت موقت و تا فروکش کردن نوسانات بازار، صبر کنيم و سپس در شرايط باثبات تري، نرخ هاي نهايي سال ۱۴۰۱ را تعيين و اعلام کنيم.
به گفته وي، قيمت گذاري پلکاني محصولات چاپي، از ديگر مباحثي بود که در جلسه امروز مطرح شد و تصميم گيري نهايي درباره آن به نشست بعدي موکول شد و اعضا توافق کردند، با توجه به افزايش ۶۰ درصدي دستمزدها در سال جاري، فعلا نرخ هاي قبلي محصولات چاپي( نرخ نامه ۱۴۰۰) ۵۰ تا ۶۰ درصد افزايش پيدا کند تا نرخ نامه جديد تعيين و اعلام شود.