نماینده مردم تهران در مجلس با ادعای اینکه " راه‌اندازی بندر خشک آپرین منافع عده‌ای را به‌خطر می‌اندازد"، گفت:‌ در زمان اجرای چنین پروژه‌های گسترده‌ای، دستگاه‌های نظارتی حضور دارند و مانع از هرگونه تخلف و قانون‌گریزی در این منطقه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از تسنیم ، هدی شریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد:‌ بندر خشک آپرین به دنبال مطالعات گسترده ۲۰ ساله بخش های مختلف در کشور ایجاد شده و می تواند مزایای بسیاری برای مردم اسلامشهر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بندر خشک آپرین در شهرستان اسلامشهر به دلیل همجواری با پایتخت و برخورداری از محورهای مواصلاتی مناسب می تواند شرایط خوبی را جهت سرمایه گذاری و ایجاد نگاه عادلانه در توزیع منابع و امکانات فراهم آورد، افزود: به دلیل موقعیت موصلاتی در شهرستان اسلامشهر، موانع و مشکلات ترافیکی برای ایجاد بزرگترین بندر خشک کشور در این منطقه وجود دارد که در گفت‌وگو با مقامات وزارت راه و شهرسازی و گمرک بر گسترش جاده ها و راه‌های موصلاتی در این منطقه تاکید شده است.

وی بیان کرد:‌ با احداث این مرکز لجستیکی یک بندر خشک در قلب خطوط ترانزیتی ریلی کشور احیا و فعال می‌شود و این امر می تواند نگاه صاحبان کالا را به این نقطه از کشور جلب و فرصت های اشتغال را در این منطقه ایجاد کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال که آیا ایجاد این بندر می تواند برای مردم منطقه مشکلاتی در زمینه ترافیک یا افزایش قیمت زمین در این منطقه داشته باشد، گفت: ایجاد هر پروژه‌ای آورده و مزایای منحصر به خود دارد و می‌تواند برای برخی هم ایجاد مشکل کند، اما در نظر داشته باشید که این امر به یکباره انجام نشده و مطالعات آن گسترده و مربوط به ۲۰ سال گذشته است.

شریفیان با بیان این‌که ۱۰۰۰ هکتار زمینی که در این منطقه وجود دارد دولتی است، اضافه کرد: در زمان اجرای چنین پروژه‌های گسترده‌ای، دستگاه‌های نظارتی حضور دارند و مانع از هرگونه تخلف و قانون‌گریزی در این منطقه خواهند شد.

وی ادامه داد:‌ البته همه می دانید که در هر طرحی ممکن است منافع عده ای به خطر بیافتد اما احداث و بهره‌برداری از مرکز لجستیک اسلامشهر می تواند بندر خشک موفق در قلب خطوط ترانزیتی ریلی کشور را احیا و فعال سازد که به دنبال خود رونق و توسعه اقتصادی در منطقه را به دنبال دارد.

پیش‌تر نیز سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص فعال سازی بندر آپرین گفته بود: در صورت فعال شدن کامل این بندر بیش از ۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم به وجود خواهد آمد.