روابط تجاری روسیه و چین در سه ماه نخست امسال به 38.2 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد 27.8 درصدی از نظر انجام مبادلات به یوآن، واحد پول چین داشته است

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از راشاتودی، روابط تجاری روسیه و چین در سه ماه نخست امسال به ۳۸٫۲ میلیارد دلار (۲۴۳٫۰۳ میلیارد یوآن) رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد قابل توجه ۲۷٫۸ درصدی از نظر انجام مبادلات به یوآن داشته است.

سخنگوی گمرک چین در یک برنامه خبری اعلام کرد، صادرات چین به روسیه ۲۵٫۹ درصد رشد داشته و به ۱۶٫۴۴ میلیارد دلار رسیده است. صادرات روسیه به چین نیز رشد ۳۱ درصدی را ثبت کرده و به ۲۱٫۷۳ میلیارد دلار رسیده است.

در مجموع، حجم مبادلات تجاری چین با روسیه در ماه مارس ۱۲٫۸ درصد رشد داشته است. این درحالی که مجموع مبادلات تجاری چین در جهان در این مدت رشد ۷٫۸ درصدی را نشان می‌دهد.

در عین حال، مبادلات تجاری چین با اوکراین نیز به ۲۹٫۶ میلیارد یوآن افزایش یافته است.

سخنگوی گمرک چین با اشاره به روند افزایشی روابط تجاری با روسیه و اوکراین، گفت، همکاری‌های اقتصادی و تجاری پکن با سایر کشورها از جمله روسیه و اوکراین همچنان عادی است.

حجم مبادلات تجاری روسیه و چین در سال ۲۰۲۱، به رکورد ۱۴۶٫۸۸ میلیارد دلار رسید و افزایش ۳۵٫۸ درصدی را ثبت کرد.

رؤسای جمهور روسیه و چین در ماه دسامبر برای ایجاد زیرساخت برای خدمات رسانی به فعالیت‌های تجاری میان دو کشور بدون حضور طرف ثالث، توافق کردند.

انتهای پیام/