قیمت نفت در بازارهای جهانی به 108.03 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از رویترز ، درحالی که حجم مبادلات نفت امروز کم است و همچنین تاجران بر افزایش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا در مقابل عرضه کم در بازار حساب کرده‌اند، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۷۵ سنت کاهش ۱۰۸٫۰۳ دلار کاهش یافت؛ نفت خام آمریکا نیز با ۷۴ سنت کاهش ۱۰۳٫۵۱ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی روز گذشته نسبت به افزایش ذخایر نفت آمریکا بی توجهی نشان دادند و ۴ درصد افزایش را ثبت کردند.

جفری هالری، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: «به علت تعطیلات در بیشتر مناطق آسیا، اروپا، آمریکای شمالی، بیشتر خریداران آسیایی امروز در بازار حضور ندارند و حجم معاملات پایین است.»

آژانس بین المللی انرژی دیروز هشدار داد از ماه می به بعد، تقریبا ۳ میلیون بشکه در روز از نفت روسیه از بازار به علت تحریم‌ها کاسته می‌شود.

در عین حال، تجارتخانه‌های بزرگ در سراسر جهان در حال برنامه‌ریزی برای کاهش خریدهای نفت خام و سوخت از شرکت‌های دولتی روسیه از ماه می هستند.

واندانا هری، موسس «واندا اینسایت»، ارائه دهنده تحلیل های بازار گفت، احتمال موافقت اتحادیه اروپا با ممنوعیت خرید نفت روسیه احتمالا، تقریباً صفر است، اما هیچ کس نمی‌تواند یا نمی‌خواهد این را آشکارا بگوید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز اعلام کرد، با وجود اینکه نشانه‌هایی وجود دارد که اختلال در عرضه نفت در جهان همچنان ادامه خواهد یافت، ذخایر نفت آمریکا بیش از ۹ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش یافت.

این امر تاحد زیادی به علت آزادسازی ذخایر راهبردی است.

اما ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته ۳٫۶ میلیون بشکه کاهش یافت.