قیمت دلار امروز ریزش کرد اما بازار سکه شاهد صعود قیمت سکه بود.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از سرویس اقتصادی افق سرمایه، بازار ارز تهران در شروع معاملات این هفته شاهد قدرت گرفتن معامله گران کاهشی بود. قیمت دلار امروز یک قدم دیگر عقب نشینی کرد و با ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان مبادله شد که نسبت به روز پنجشنبه گذشته ۱۰۰ تومان پایین رفته بود. اسکناس آمریکایی در نیمه روز به ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

معامله گران بازار ارز تهران معتقدند در صورتی که قیمت دلار در محدوده یاد شده تثبیت شود احتمال رسیدن آن به ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان وجود دارد اما در غیر این صورت دلار به سمت ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان حرکت خواهد کرد.

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار نوسان محدودی را ثبت کرد و با ۷ تومان رشد بر روی ۲۵ هزارو ۲۴۸ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

صرافی ملی امروز قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۵ هزار و ۱۶۵ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۴۱۸ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و ۳۵۷ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار ۶۴۲ تومان بود.

نوسان قیمت درهم بالای محدوده مهم

نرخ حواله درهم امروز نوسان محدودی ر تجربه کرد . قیمت درهم امروز ۱۰ تومان از روز پنجشنبه گذشته بالاتر رفت و با ۷ هزار و ۵۲۰ تومان مبادله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار تفاوت زیادی ندارد.

قیمت سکه بالا رفت

قیمت طلا و قیمت سکه در ایران امروز با پیام نزولی نرخ دلار پایین رفت. قیمت طلا امروز به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روز پنجشنبه گذشته ۵ هزار و ۳۰۰ تومان ارزان تر بود.

بازار سکه هم امروز شاهد افت و خیز قیمت سکه بود. فلز گران بهای داخلی در ابتدای معاملات نقدی امروز ۶۰ تومان ارزان شد اما در نیمه روز به بر مدار صعود قرار گرفت. قیمت سکه در نیمه معاملات نقدی امروز ۱۳ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان بود که نسبت به دو روز پیش ۳۵ هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

معامله گران در بلاتکلیفی مذاکرات وین

در بازار ارز و در میان معامله گران دلار امروز هم مذاکرات برجام برجسته بود. لورا روزن در مقاله‌ای به نقل از منابع دیپلماتیک خود گفته است “انتظار می‌رفت ایالات متحده در روزهای اخیر یک پیشنهاد متقابل به ایران ارسال کند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده تا احتمالا راهی برای غلبه بر مشکل نهایی در پیش‌نویسی توافق که اساسا محتوایی متفاوت از پیشنهاد اخیر ایران دارد، پیدا شود”.

روز گذشته خبر احتمال آزادسازی ارزهای بلوکه شده تکذیب شد. معامله گران تصور می کردند که با تکذیب این خبر قیمت دلار بار دیگر صعودی شود. اما به نظر می رسد با چالش ایران و امریکا بر سر پیشنهادات جدید معامله گران در حالت انتظار به سر می برند تا مسیر حرکتی خود را تعیین کنند.

انتهای پیام/