بیشتر شاخص‌های آسیایی با کاهش بازدهی ایالات‌متحده افزایش یافتند اما سهام چین سقوط کرد.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا،به نقل از ایسنا، سهام چین و هنگ کنگ روز پنجشنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها در مورد اقتصاد چین سقوط کردند اما کاهش یک شبه بازدهی خزانه‌داری آمریکا از دیگر شاخص‌های معیار حمایت کرد.

افت ۰.۷۸ درصدی برای هنگ کنگ و ۰.۳۶ درصدی برای چیپ‌های آبی چین، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ام اس سی آی را در خارج از ژاپن ۰.۲۲ درصد کاهش داد.

معیارهای سهام استرالیا و کره صعودی شدند همچنین نیکی ژاپن ۰.۸۱ درصد افزایش یافت. معاملات آتی نزدک ۰.۶ درصد و معاملات آتی اس اند پی ۵۰۰ به میزان ۰.۴ درصد رشد کردند.

بازده ۱۰ ساله آخرین بار در ۲.۸۴۵۵ درصد بود اما پس از کاهش یک شبه از ۲.۹۸۱ درصد در معاملات اولیه روز چهارشنبه ضربه خورد.

شاخص نزدک فناوری ۱.۲۲ درصد سقوط کرد که توسط نتفلیکس پایین آمد که پس از گزارش کاهش غیرمنتظره مشترکان، ۳۵.۱ درصد سقوط کرد. بلو چیپ داو ۰.۷۱ درصد افزایش یافت.

چین در روز چهارشنبه پس از شگفت‌انگیز کردن بازارها با ثابت نگه داشتن نرخ‌های وام معیار، با وجود وعده‌های مکرر دولت برای حمایت از اقتصاد کندی که تحت تاثیر بدترین شیوع کووید در دو سال اخیر قرار گرفته است، دوباره کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

با این حال، بانک مرکزی چین روز چهارشنبه، پیش از اعلام نرخ وام، نرخ یوان را در ضعیف‌ترین نرخ از نوامبر تعیین کرد و در روز پنجشنبه آن را کاهش داد.

بازدهی پایین باعث کاهش ارزش دلار شد و شاخص دلار در روز چهارشنبه ۰.۶۵ درصد سقوط کرد زیرا یورو و پوند شکست‌خورده توانستند اندکی خود را بازیابی کنند.

شاخص دلار آخرین بار در ۱۰۰.۴۴ بود که نسبت به نزدیک اوج دو ساله روز قبل یعنی ۱۰۱.۰۳ کاهش داشت.

دلار در معاملات اولیه روز پنجشنبه ۰.۳۸ درصد بر ین افزایش یافت و به ۱۲۸.۳ رسید، با این حال بهبود ین در روز چهارشنبه (اولین جلسه افزایش آن در برابر دلار در نزدیک به دو هفته) کوتاه‌مدت بود. ین به دلیل پایین نگه داشتن بازدهی بانک ژاپن در حالی که نرخ بهره در ایالات‌متحده افزایش می‌یابد، آسیب دیده است.

نفت در اوایل معاملات روز پنجشنبه با افزایش قیمت نفت خام برنت به میزان ۰.۶۷ درصد به ۱۰۷.۴۸ دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا ۰.۵۴ درصد افزایش یافت.

استاک گزارش کرد، کاهش نرخ رشد جهانی صندوق بین‌المللی پول به دلیل بحران اوکراین چشم‌انداز تقاضای نفت را مختل می‌کند و از سوی دیگر، فشار بر اروپا برای اعمال تحریم‌ها بر نفت روسیه افزایش می‌یابد.

هر اونس طلا با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱۹۵۴.۷ دلار رسید.

انتهای پیام