معاون اول رئیس جمهور بدون حضور نمانید وزیر صمت در اصناف ویا روسای اتحادیه های صنفی به منظور بررسی میدانی نحوه توزیع و قیمت کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم از بازار مواد پروتئینی و میدان میوه و تره بار شهرستان اسلامشهر بازدید کرد.که این اقدام بسیار مثبت وارزنده است.

محمد مخبر در این بازدید که با همراهی استاندار تهران انجام شد، ضمن گفت و گوی صمیمانه با مردم و کسبه این بازار به طور مستقیم از چگونگی تغییر قیمت‌ها و فراوانی و توزیع کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم بویژه لبنیات، روغن، مرغ و تخم مرغ پس از اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه مطلع شد.
این اقدام معاون اول رئیس جمهور چند پیام داشت. اول اینکه برای دیدار با مردم و متصدیان واحدهای صنفی همیشه نباید در دفتر منتظر ماند تا فقط هیات رئیسه اتاق اصناف ایران وشهر ها نزد مسوولان بروند بلکه اگر بدون همراهی مدیران اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی به دیدار مرمدم رفت وپای سخن مستقیم متصدیان وادحهای صنفی بنشینند راهکار عملیاتی برای اقتصاد ایران حتی در همین شرایط هم بسیار وجود دارد.
نکته مهم دیگری که این دیدار داشت فارغ از هر گونه قضاوتی نگاه وتشخیص درست ماون اول رئیس جمهور است که لزومی به همراهی هیات رئیسه اتاق اصناف وروسای اتحادیه ها ندید که متصدیان واحدهای صنفی نتوانند حرف دلشان را بزنند مبادا فرردا اسیر ترفندهای خاص قدرت طلبان در اصناف شوند.
همچنین حضور در شهری غیر از کلانشهر ووغیر ازتهران ایده بسیار مناسبی بود ولی ای کاش این ایده به حاشیه های شهر تسری یابد. باور کنید مردم وقتی مسوولی را می بینند که بدون انواع بادیگارد ومحافظ وبگیر وببند نزد انها می روند با آغوش باز می پذیرند وخود شان محافظ سلامتی مقام مسوول می شوند زیرا مردم ما درک عمیقی از شرایط امروز دارند.به مردم اعتماد کنید.
درست است که مسوولان در صورت صلاحدید از همراهی میدرات اصناف در هر شهر می توانند بهره ببرند اما اگر اکثر روسای اتحادیه های صنفی در اجرای قانون نظام صنفی وارائه گزارش در دیدار هایان به مسایلی غیر از دو دوره ای ماندن می پرداختند ودر هردیدار فط مسایل صندلی ریاست رابیان نمی کردن دامروز نزد مسوولان اعتباری بیشتر داشتند. اصناف را چه شده است؟
به راستی که باید اقدام ارزنده رئیس جمهور ومعاون اول رئیس جمهور به لحاظ دیدار چهره به چهره را ارج نهاد واین دیدارها به امناطق محروم تسری یابد جایی که مردم با یارانه زندگی می گذارنند وبرند ببینند که اگر شایعه حذف یارانه حتی با ارائه کالابرگ الکترونکی صحت داشته باشد چه اتفاقی در زندگی مردم محروم رخ می دهند. جاهای که نان را قسطی می خرند. لطفا به آنجاها هم بدون اطلاع قبلی و صمیمانه بروید.

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا