مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در این فراخوان، رئیس‌جمهوری از دانش‌آموزان سوال کردند: ایران قوی دارای چه ویژگی‌هایی است و نقش شما دانش آموزان و معلمان در شکل‌گیری ایران قوی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از گیل فام به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی با اعلام این خبر، کسب موفقیت دانش آموزان استان در بیست‌ و دومین فراخوان ملی پرسش مهر رئیس جمهوری را تبریک گفت و خاطر نشان کرد: از میان دانش آموزان شرکت کننده در این فراخوان، مهرشاد جهانچی در رشته عکاسی و محمد امین محمد پور در رشته داستان کوتاه از شهرستان لاهیجان موفق به کسب رتبه‌ دوم کشوری شدند.
همچنین سیده ستایش سعادت در رشته طراحی پوستر و محمد علیپور در رشته سخنوری از شهرستان لاهیجان، امیر حسین صالحی در رشته فیلم مستند از شهرستان فومن و مرتضی حیدری پور در رشته نماهنگ از شهرستان خمام، رتبه سوم کشور را کسب نمودند.

وی در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان تلاشگر استان با آموزش‌ های معلمان دلسوز،  افتخار استان گیلان شدند، افزود: هستی قدیمی در رشته طراحی و پریسا مهدی پور در رشته طراحی پوستر از شهرستان رودسر نیز موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شدند.

همچنین در رشته ویدئو کست (سخنی با رئیس جمهوری)، امیر حسین مدرس از شهرستان فومن، مژده عاشوری و سیده سمانه اصغری فر از ناحیه یک رشت و آرین ابراهیمی از ناحیه دو رشت، رتبه برتر این رشته را کسب کردند.

   گفتنی است پس از مرحله آموزشگاهی و بعد از برگزاری مراحل ارزیابی منطقه‌ای و استانی، حدود ۶ هزار اثر منتخب دانش آموزی از استان‌ها به دبیرخانه کشوری ارسال شد و در پایان این مسابقات ۲۷۷ نفر از دانش‌آموزان به‌عنوان برگزیدگان نهایی بخش اصلی انتخاب شدند.