نماينده اصناف در سازمان امور مالياتي و نايب رئيس اول اتاق اصناف تهران پيرامون دستور رئيس جمهور در خصوص اعتماد بر اصناف گفت: اصناف از اولين روزهاي انقلاب همواره در خط مقدم همراه نظام بوده اند و نبايد در اين شرايط رکود اقتصادي کنوني اعتماد هميشگي به اصناف کم رنگ گردد.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از اتاق اصناف تهران ، ابراهيم درستي افزود: اصناف در شرايط سخت همواره در کنار دولت بوده و هستند و امروز دولت بايد شرايط خاص اقتصادي حاکم بر اصناف را مدنظر قرار دهد.

درستي تاکيد کرد: دستور رئيس جمهور درخصوص اعتماد بر اصناف امروز در قالب اطلاعيه اي توسط سازمان امور مالياتي کشور به ادرات امور مالياتي ابلاغ گرديد و از سازمان امور مالياتي خواستاريم تا دستور رئيس جمهور به درستي اجرايي گردد و در ادارات مالياتي صليقه اي عمل نشود.

وي همچنين در خصوص فرارهاي مالياتي نيز اظهار داشت: در سخنان رئيس جمهور و اطلاعيه سازمان بر لزوم برخورد با فرارهاي مالياتي تاکيد گرديده است و انتظار داريم سازمان نيز با جديت هر چه تمام بر فرارهاي مالياتي متمرکز گردد و با اصناف شناسنامه دار که سالانه ماليات خود را پرداخت مينمايند بر مبناي اعتماد متقابل برخورد نمايد.

نماينده اصناف در سازمان امور مالياتي در خصوص جلسات متعدد پيرامون تعديل ضرايب مالياتي با سازمان امور مالياتي گفت: جلسات متعددي در اين خصوص با رئيس و معاونين سازمان برگزار گرديد و موفق به تعديل ضرايب بخشي از صنوف تا به امروز شديم و در خصوص تعديل ضرايب ساير صنوف نيز تا حصول نتيجه مطلوب پيگيري خواهيم کرد.

وي افزود: تعديل ضرايب مالياتي خواسته به حق اصناف کشور ميباشد و سازمان امور مالياتي بايد مبناي تعيين ضرايب صنوف براي عملکرد سال ۱۴۰۰ را رکود کسب و کار ناشي از دوسال کرونا و افزايش بي سابقه تورم در قيمت کالاها و خدمات قرار دهد.