رئيس اتحاديه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالاي دخاني و مواد شوينده و پاک کننده تهران در خصوص تغيير قيمت شوينده ها گفت: سازمان حمايت به صورت شفاهي با افزايش نرخ ۲۵ درصدي پودرهاي دستي و ماشيني شويندگان مايع موافقت کرد؛ اما هنوز نامه رسمي مبني بر افزايش نرخ به ‌دست توزيع‌کنندگان اين مواد نرسيده است.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از اتاق اصناف تهران ، مرتضي جعفري، رئيس اتحاديه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالاي دخاني و مواد شوينده و پاک کننده تهران با بيان اينکه سازمان حمايت از مصرف کنندگان به صورت رسمي موافقت خود را با افزايش ۲۵ درصدي نرخ مواد شوينده اعلام نکرده است، افزود: انجمن صنايع شوينده از ابتداي سال دو مرتبه عرضه محصولات را با هدف افزايش نرخ محدود کرد از اين رو نرخ مواد شوينده حدود ۲۵ تا ۷۰ درصد افزايشي شد.

رئيس اتحاديه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالاي دخاني و مواد شوينده و پاک کننده تهران گفت: بعد از اصلاح نظام يارانه اي، عطش مردم براي خريد و انبار کردن همه مواد از جمله مواد شوينده تصاعدي شد و مواد شوينده به صورت کارتوني خريداري ميکردند؛ اما در هفته هاي اخير اين عطش ريزش کرد و در حال حاضر بازار آرام است.

وي تصريح کرد: انجمن صنايع شويندگان با توجه به بالا رفتن هزينه هاي سربار، نرخ ارز و مشکلات در تامين مواد اوليه تقاضاي افزايش ۳۰ تا ۸۰ درصدي قيمت مواد شوينده را کردند؛ اما سازمان حمايت با اين تقاضا موافقت نکرد. تقاضاي اين انجمن براي افزايش نرخ مواد شوينده به اين شرح است؛ افزايش ۷۰ درصدي نرخ مواد شوينده دستي، افزايش ۶۵ درصدي قيمت مواد شوينده ماشيني، افزايش ۶۰ درصدي نرخ مايعات دستشويي و ظرفشويي، افزايش ۵۰ درصدي نرخ شامپو و ساير محصولات شوينده، افزايش ۸۰ درصدي نرخ صابون و خمير دندان.

رئيس اتحاديه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالاي دخاني و مواد شوينده و پاک کننده تهران با اشاره به عدم درج نرخ توليد در برخي مواد شوينده، تاکيد کرد: برخي از توليدکنندگان خود را ملزم به درج تاريخ توليد مواد شوينده مي کند تا امکان افزايش نرخ بعد از موافقت سازمان حمايت فراهم شود. همچنين توليدکنندگان مواد شوينده اقدام به عرضه محصولات به صورت سبدي مي کنند به اين معنا که کالاهاي پرمصرف را در کنار کالاهاي کم مصرف جاي مي دهند و مشتريان ناچار هستند تا محصول را يک جا خريداري کنند.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا ميزان تقاضا براي خريد مواد شوينده افزايشي است؟ افزود: بعد از اصلاح نظام يارانه اي عطش مردم براي خريد و انبار کردن همه مواد از جمله مواد شوينده تصاعدي شد و مواد شوينده به صورت کارتوني خريداري ميکردند؛ اما در هفته هاي اخير اين عطش ريزش کرد و درحال حاضر بازار آرام است و مواد شوينده به وفور در انبارهاي توليدکنندگان موجود است و مصرف کنندگان بنا به نياز خريداري مي کند.