رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان باتري و خدمات برق تخصصي خودرو تهران از افزايش ۱۸ درصدي قيمت باتري در سال جاري خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از اتاق اصناف تهران ، حسين علياکبري، رئيس اتحاديه صنف سازندگان و فروشندگان باتري و خدمات برق تخصصي خودرو تهران با اشاره به افزايش قيمت باتري در سال جاري عنوان کرد: قيمت باتري بر اساس نرخ تورم و مصوبه سازمان حمايت در بخش عمده فروشي ۵/۴ درصد و در بخش خرده فروشي ۱۸ درصد افزايش داشته است.

وي در خصوص قيمت هر آمپر باتري در بازار گفت: با توجه به اينکه کارخانجات توليدکننده باتري محصولات خود را بر اساس نوع مواد اوليه مصرفي قيمت گذاري مي کنند نمي توان قيمت ثابتي را براي هر آمپر باتري مشخص کرد.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان باتري و خدمات برق تخصصي خودرو تهران در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا فعاليت فروشگاه هاي اينترنتي فروش باتري زير نظر اتحاديه باتري فروشان است، گفت: فروشگاه هاي اينترنتي زير نظر اتحاديه کسب و کارهاي مجازي هستند و بايد از اين اتحاديه جواز کسب داشته باشند.

علي اکبري در پايان در خصوص تاثيرگذاري طرح شناسه کالا بر حذف باتري هاي تقلبي از بازار اظهار داشت: قطعا اين طرح به شرط اجراي صحيح در جمع آوري قطعات تقلبي تاثير گذار است و مي تواند دسترسي مصرف کننده به باتري هاي مرغوب و با کيفيت را تسهيل کند.