رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران گفت: متاسفانه مسئولان به حرف صنف تعميرکاران خودرو در کشور گوش نمي ‌دهند و اين خيلي آزار دهنده و بغرنج است.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از اتاق اصناف تهران ، عليرضا نيک آئين، رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران افزود: اين صنف در دوران هشت سال دفاع مقدس و همينطور در ساير بحرانها مثل سيل، زلزله، کرونا و بسياري موارد ديگر هميشه پاي کار بوده و خوش درخشيده است.
وي همچنين با اشاره به اينکه صنف تعميرکاران خودرو در دوران کرونا بشدت دچار صدمه و آسيب شدند، اظهار داشت: حتي در اين شرايط نيز صنف تعميرکاران ۴۰۰ دستگاه خودرو مربوط به مراکز و بيمارستان هاي درگير کرونا را مجاني تعمير کردند.
رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران گفت: متاسفانه امروز صنف تعميرکاران با مشکلات بسيار زيادي مثل ماليات، بيمه کارگران و بسياري موارد ديگر دست به گريبان هستند؛ ولي کسي حرف آنان را گوش نمي دهد و حق اين صنف نيست که مسئولان بي تفاوت از کنار آنان بگذرند.
وي در ادامه افزود: تعميرکاران خودرو از سوي سازمان ساماندهي شهرداري تهران به عنوان شغل اورژانس شهر شناخته شد اند.
نيک آئين با بيان اينکه ۵,۵ ميليون خودرو پلاک تهران دارد و در سطح شهر تردد مي کنند، اظهارداشت: اين تعداد خودرو يک اورژانس بسيار قوي براي پشتيباني نياز دارد.
وي ادامه داد: متاسفانه نسل خودروي که اکنون در کشور توليد مي شود طراحي موتور آن خودروها مربوط به ۱۹۷۰ ميلادي است.
رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران گفت: مصرف سوخت اين نوع خودروها بسيار بالاست و ديگر استفاده از چنين خودروهاي صرفه اقتصادي ندارد.
وي با اشاره به اينکه استفاده از خودروهاي برقي و الکتريکي صرفه اقتصادي دارد، افزود: دنيا امروز به سمت توليد و استفاده از اين نوع خودروها در حال حرکت است.
نيک آئين همچنين در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه چرا امروز تعميرکاري به تعويض کاري تبديل شده است، اظهارداشت: اتحاديه صنف تعميرکاران خودرو در طراحي سيستم خودروها هيچ دخالتي ندارد بلکه طراحي خودرو از سوي خودروساز انجام مي شود.
وي ادامه داد: خودرو ساز به نحوي طراحي قطعات خودرو را انجام ميدهد که مصرف لوازم و قطعات يدکي افزايش يابد به عبارت بهتر قطعات خودرو امروز به صورت يکبار مصرف طراحي و توليد مي شود.
رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران گفت: شغل مکانيکي يکي از پردرآمدترين شغل ها در دنياست اما متاسفانه در ايران اينطور نيست.
وي افزود: شوربختانه ۹۰ درصد بروز تخلفات در صنف تعميرکاران خودرو مربوط به واحدهاي فاقد جواز هستند و شايد ۱۰ درصد اين تخلفات مربوط به افراد جوازدار باشد.