رئيس اتحاديه کفش‌ هاي ماشيني تهران گفت: خوشبختانه در سال‌هاي اخير با توجه به اجراي برنامه‌ هاي سازنده حجم قاچاق کفش به داخل کشور بسيار کم شده است.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از اتاق اصناف تهران ، علي اژدرکش، رئيس اتحاديه کفش هاي ماشيني تهران با اشاره به اينکه واردات همه کفش ها به کشور همچنان ممنوع است، افزود: قاچاق کفش هنوز در حجم کمي وجود دارد، اما خيلي محدودتر شده است

وي افزود: متاسفانه از اين فرصت به نحو احسن چه در بالا بردن کيفيت و چه در بالا بردن کميت محصولات استفاده بهينه نشده است

رئيس اتحاديه کفش هاي ماشيني تهران گفت: در شرايط حاضر بازار کفش هاي ماشيني بازار بسيار سخت و تحت فشاري است.

وي افزود: بيش از دو سال بيماري کرونا بر بازار حاکم بود که هم مصرف را خيلي پائين آورد و هم شرايط فروش را خيلي سخت کرد.

اژدرکش افزود: در کنار بيماري کرونا شرايط اقتصادي که بر جهان در قالب کمبود مواد اوليه و گران شدن حمل و نقل در سطح بين المللي حاکم است و همينطور شرايط اقتصادي که در راستاي تحريم هاي ظالمانه کشورهاي غربي بر اقتصاد ايران تحميل شده بدون شک در داخل کشور شرايط سخت تري براي فعالان اين حوزه رقم خورده است.

وي در ادامه با اشاره به اينکه تحريم هاي مزبور فقط تحريم ماده اوليه نيست؛ بلکه تحريم سيستم بانکي است، گفت: در نهايت آن چيزي که ميخواهيد خريد و در برابر پول جابه جا کنيد وقتي به صورت مستقيم عمليات انتقال انجام نشود هم هزينه ها را بالا مي برد و هم ارسال به مقصد کشور را سخت مي کند.

رئيس اتحاديه کفش هاي ماشيني تهران افزود: همه اين موارد باعث شده بازار به صورت متناوب در مواد اوليه مختلف با کمبود رو به رو شود.

وي اضافه کرد: هر بازاري نيازمند ثبات است تا توليدکننده و فروشنده برنامه ريزي خوبي براي خود داشته باشد که متاسفانه در بازار کشور اين ثبات وجود نداردو در عين حال نرخ ارز بسيار شناور است.

اژدرکش ادامه داد: مواد اوليه در سطح دنيا با نرخ بين المللي با يک دلار عرضه مي شود، اما به دست توليدکنندگان در داخل کشور با ۱،۵ دلار مي رسد که اين موضوع باعث شده محصولات توليد داخل توان رقابتي خود را به مرور چه در بازارهاي صادراتي و چه در بازارهاي داخلي از دست دهند.