رئيس اتحاديه دارندگان قنادي، شيريني فروشي و کافه قنادي تهران در خصوص راه اندازي تلويزيون اينترنتي اتحاديه اظهار داشت: با توجه به شرايط موجود در عصر ارتباطات و سرعت تبادل اطلاعات در شبکه هاي اجتماعي؛ اتحاديه صنف قنادان جهت انسجام افکار و هم افزايي بيشتر، همچنين دسترسي آسان اعضاي صنف به آخرين اخبار ‌و نکات صنفي از جمله بخشنامه ها، اطلاعيه ها و... نسبت به ايجاد و راه اندازي اولين رسانه ويديويي اين صنف اقدام نمود.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از اتاق اصناف تهران ، علي بهرمند، رئيس اتحاديه دارندگان قنادي، شيريني فروشي و کافه قنادي تهران در اهداف اين پروژه بيان کرد: يکي از اهداف احداث اين تلويزيون اينترنتي (قناد تي وي) توليد محتواي آموزشي و تخصصي براي بهبود وضعيت سطح دانش علاقمندان و همين طور ارتقاي مراتب اطلاع رساني در ميان اين قشر نجيب و زحمتکش مي باشد.

بهرمند در چگونگي ايجاد تلويزيون اينترنتي اتحاديه ادامه گفت: يکي از اهداف اتحاديه در جهت ترغيب و تشويق اعضا نسبت به بهبود و کيفيت محصولات ارائه شده به مشتريان و نظارت بر اين هدف بلند مدت است که با نظرسنجي ها و همچنين در نهايت بررسي کارشناسان زبده و با تجربه صنف مي تواند تاثير رصد چندان داشته باشد. آنچه مشهود است اينکه جهان در مبحث انتشار اطلاعات و خبر، دوران پر هياهويي را طي کرده است. يکي از ابزارهاي مهم و تاثيرگذار در ميان انبوه رسانه هاي ارتباطي درحال حاضر رسانه هاي تصويري هستند که با بسط و گسترش انتقال محتوا بر بستر وب و اينترنت و از اين دست رسانه از دسترس ترين رسانه ها براي دريافت انواع خبر و گزارشهاست. بر اساس اين تفکر اتحاديه قنادان تصميم گرفت که در حوزه اطلاع رساني علاوه بر رسانه مکتوب يعني نشريه تخصصي قنادان و صفحه رسمي اتحاديه در اينترنت، اقدامات راه اندازي تلويزيون اينترنتي را نيز انجام دهد.

رئيس اتحاديه دارندگان قنادي، شيريني فروشي و کافه قنادي تهران افزود: با راه اندازي تلويزيون اينترنتي اتحاديه به يک وسيله ارتباطي مستقيم و تصويري با همکاران صنف قناد و علاقه مندان به هنر قنادي تجهيز شد. انتقال اخبار و اطلاع رساني مستقيم به دور از انتخاب گزينشي که توسط برخي رسانه ها انجام مي شود هدف اصلي راه اندازي اين تلويزيون است .

وي با اشاره به تخصيص برنامه هاي مختلف در اين رسانه گفت: برنامه هاي خبري، تخصصي، آموزش، برگزاري مسابقات حرفه اي و انتقال اطلاعات تاريخي و به روز قنادي ايران و جهان نيز در دستور کار تلويزيون قناد تي وي قرار دارد.

بهرمند در خصوص برگزاري جشنواره قرابيه و توانمندي قنادان آذربايجان/تبريز گفت: ثبت ملي و جهاني مفاخر و محصولات ملل و تمدن ها ابزاري است جهت شناساندن آنها به مردم در جغرافياي ملي، منطقه اي وجهاني در اين راستا مي توان به ثبت ملي قرابيه تبريز با سابقه بيش از يک صد سال اشاره کرد. برگزاري جشنواره قرابيه و توانمندي قنادان آذربايجان/تبريز براي اطلاع رساني اين رويداد مهم انجام شد. خوشبختانه استقبال مردمي از اين جشنواره، فوق العاده و کم نظير بود، اين استقبال مردمي بر ظرفيت ها و جذابيت هاي گسترده هنر قنادي نزد عامه مردم صحه گذاشت .

رئيس اتحاديه دارندگان قنادي، شيريني فروشي و کافه قنادي تهران تاکيد کرد: شيريني از ديرباز نزد عموم مردم مقبول بوده است و کسب اطلاعات در اين حوزه همواره مطلوب است و پذيرايي مشارکت کنندگان از بازديدکنندگان نمايشگاه برجذابيت هاي آن افزوده بود. اميدواريم با گسترش رفاه در ميان همه گروه هاي اجتماعي، بهره مندي آحاد جامعه از خدمات قنادان افزايش يابد.

وي در اهميت برگزاري جشنواره و نمايشگاه هاي صنفي گفت: جشنواره ها و نمايشگاه ها به عنوان موتور محرک کسب و کارها پيوسته جايگاه ويژه اي در مناسبات صنفي و تجاري در ايران و جهان دارند که مي توانند توليدکنندگان صنفي را مستقيم به بازار هدف مرتبط کنند و علاوه بر آن براي صاحبان مشاغل دردوران رکود انگيزه مضاعف براي حضور وفعاليت در حوزه صنفي و توليدي ايجاد مي کنند.

بهرمند در پايات تاکيد کرد: اميدواريم با همت و تلاش اعضاي صنف اتحاديه قنادان و همچنين بکارگيري افراد مبتکر و متخصص در اين رسانه ديداري و شنيداري بتوان در به روز رساني حداقل ها و استاندارد هاي موجود، اقدامات شايسته بالقوه را به بالفعل تبديل کرد.