رئيس اتحاديه سوپرمارکت‌ داران و مواد پروتئيني تهران با بيان اينکه مردم به دنبال يکپارچگي در قيمت ها، فراواني برندها و کالاهاي مورد نيازشان هستند گفت: به هيچ وجه معتقد به مقابله با فروشگاه هاي زنجيره اي نيستيم. وجود اين دو مرکز در کنار هم باعث مي شود خريدار انتخاب درست و شايسته را انجام دهد و هر گروهي خدمت و سرويس بهتري انجام دهد قطعاً موفق تر عمل مي کند.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از اتاق اصناف تهران ، داود فکوري، رئيس اتحاديه سوپرمارکت داران و مواد پروتئيني تهران در ادامه تصريح کرد: سوپرمارکت داران بايد در کنار فروشگاه هاي زنجيره اي با رقابت سالم ادامه دهند. مي توانيم بطور هم پارچه، همدست و هم صدا، زنجيره اي را بسازيم و يکدست عمل کنيم. سخت است اما شدني است. اينجا فرماندهي به دست اتحاديه است؛ لذا چندي است که تلاش مي کنيم با شرکت هاي توليدي و پخش در خصوص حاشيه سود تعاملاتي داشته باشيم که در اين صورت موفقيت در فروش دو چندان مي شود.

وي با تاکيد بر اينکه به جاي مقابله بايد خودمان را قوي کنيم ادامه داد: از مدت ها پيش تمامي سوپرمارکت داران مجهز به دستگاه هاي پوز، صندوق هاي فروشگاهي، بارکد هاي حرفه اي و حسابداري هستند تا جايي هم که ممکن است شرايط راحتي را براي خريد افراد از جمله وجود سبد و چرخ خريد مهيا کرده اند. همچنين تنوع کالايي و تازگي اجناس نشان از توجه به سليقه و نياز مشتري دارد که مي توان در سوپر مارکت ها به وضوح ديد.

رئيس اتحاديه سوپرمارکت داران و مواد پروتئيني تهران در خصوص مردمي بودن سوپرمارکت داران و ارتباطات صميمي که اين صنف با اکثريت جامعه دارد بيان داشت: بيشترين تعامل در ميان صنوف مختلف با مردم به سوپرمارکت داران و خوارو بارفروشان بر مي گردد. صميميت و گرمي که بين افراد با اين قشر از کسبه دارند به نسبت ديگر صنوف غير قابل قياس است.

فکوري ادامه داد: با اينکه دنيا به سمت و سوي مدرنيته پيش مي رود برخي تصور دارند با ورود فروشگاه هاي زنجيره اي، خرده فروشان و فروشگاه هاي مويرگي کم کم از دور خارج مي شوند اما اين تصور غلطي است؛ چرا که فروشگاه هاي زنجيره اي تنها ۲۰ درصد از فروشگاه ها را تشکيل مي دهند و ۸۰ درصد ديگر در دست خرده فروشان است.

وي در مزاياي سوپرمارکت ها مقابل فروشگاه هاي بزرگ ادامه داد: سوپرمارکت ها ۷۰ تا ۱۰۰ متر متراژ دارند و از قديم آنچه را که مردم به صورت روزمره بدان نياز دارند تمام و کمال به فروش مي رسانند. در بسياري از فروشگاه هاي زنجيره اي تنها دو برند از يک محصول وجود دارد؛ اما در سوپرمارکت ها در هر کالايي حداقل پنج برند وجود داشته و دائم در حال شارژ شدن است.

فکوري تصريح کرد: از سوي ديگر تعامل و دوستي که بين مردم و سوپرمارکت داران وجود دارد اصلا بين فروشگاه هاي زنجيره اي نيست و همين موضوع منجر به مراجعات روزانه بسياري مي شود.