رئيس اتحاديه درودگران و مبل سازان تهران گفت: بازار تامين کننده مواد اوليه به وسيله يک عده دلال و واسطه محاصره شده است به گونه ايي که توليدکننده را مجبور مي کنند براي ادامه حيات، مواد اوليه را به چندين برابر بخرند؛ لذا هر روز از سرمايه آنها کم و در نهايت از چرخه توليد خارج مي شوند.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از اتاق اصناف تهران ، عليرضا عباسي، رئيس اتحاديه درودگران و مبل سازان تهران در خصوص عدم نظارت بر تامين کنندگان مواد اوليه صنف متبوعش بيان داشت: با توجه به اينکه هيچ نظارتي بر بازار توليد و قيمت مواد اوليه صورت نمي گيرد در نتيجه محصول نهايي گران تهيه و به بازار عرضه مي گردد. روند گراني بر کالاها موجب عدم تقاضا و کاهش مشتري در بازار شده است؛ بنابراين فروشندگان نيز توان ادامه کار را به دليل هزينه هاي مرتبط با نگه داري واحد صنفي و کارگر و نداشته و واحد صنفي را تعطيل مي کنند کما اينکه در ماه هاي اخير شاهد اين پديده بوده ايم.

وي در ادامه تصريح کرد: دولت و دستگاه هاي نظارتي بر عملکرد و چگونگي توزيع مواد اوليه هيچ نظارت اصولي ندارند. از سوي ديگر از مواد اوليه وارداتي نيز حقوق و عوارض کلان دريافت مي کنند. هزينه هاي سربار بر مواد اوليه وارداتي منجر به گراني اين کالا شده است. مواد اوليه اي که براي گردش چرخ توليد به کشور وارد مي شود نبايد حقوق و عوارض گمرکي داشته باشد. عوارض گمرکي بر کالاهايي منطقي است که وارداتش واجب نيست. اگر واقعا مي خواهيم به شعارهايي که براي اشتغالزايي و توليد مي شود، عمل کنيم، بايد تمامي دست اندازهاي توليد از سر راه برداشته شود.

عباسي افزود: براي برچيدن موانع توليد، ظاهراً تا بيشمار، ستاد، تشکل و سامانه، تعبيه ، تعريف و تشکيل شده است.از ستاد رفع موانع، مانع زدايي ها و … ، حال بايد پرسيد اين ستادها کجا هستند؟ تا به حال چه کار کرده اند؟ مگر با تشکيل ستاد و همايش، بدون عمل، مي توان کاري کرد؟ چرا همه چيز نمايشي است؟ چرا همه به دنبال تکرار شعار هستند؟ مگر با گفتن، اعلام و شعار تا به حال مشکلي حل شده است؟

رئيس اتحاديه درودگران و مبل سازان تهران تصريح کرد: مسئولان شعار دفاع از اشتغالزايي را بسيار سر مي دهند؛ اما براي جلوگيري از توليد؛ هزاران مانع مي تراشند. به طور نمونه؛ در محاسبات براي افزايش حامل هاي انرژي، هرگز توليدکننده را ملاحظه نکرده و نمي کنند. بايد براي توليد تسهيلات ايجاد گردد. اگر يارانه براي توليد در نظر گرفته نشود پس به چه درد خواهد خورد.

عباسي در پايان اظهار داشت: برنامه دولت براي ارائه يارانه ها اگر تماماً در اختيار توليد قرار گيرد نيازي به ارائه يارانه به افراد نيست؛ چرا که توليد در کشور يعني رونق اقتصادي و اشتغال؛ بنابراين همه به منويات مادي خود خواهند رسيد. با اينکه بارها اين موضوعات را به مسئولان اعلام کرده ايم اما تاکنون هيچ اقدام و راهکار عملي براي رفع مشکلات ارايه نشده است. اميدوارم از اين به بعد اتفاقات خوب رخ دهد.