رده بندی برند های صاحب نام کفش ایران از نظر دبنا

 

در این مقاله می خواهیم از برند های مطرح و صاحب نام کفش و چرم فاخر ایران برای شما بگوییم. برخی از ملاک هایی که مارا در تدوین و تنظیم این فهرست یاری نموده است قدمت، کیفیت و گستردگی برند های بررسی شده است.

جالب است بدانید که صنعت کفش یکی از قدیمی ترین صنایع در دنیا بوده و این صنعت در کشور مان ایران قدمتی به بلندای تمدن های اولیه ایرانی و حتی پیش از آن دارد.

 

تخت جمشید

دیوار نگاره تخت جمشید با قدمتی ۲۵۰۰ سال که نشانگر وجود پوتین های نظامی است

 

کفش آرنی

کفش “آرنی” با قدمتی پنج هزار ساله کشف شده در شمال غرب ایران

 

همچنین در دوره معاصر نیز صنعت چرم ایران در سطح کشور و خاورمیانه و حتی بازار های فراتر از آن یک دوره جهش را تجربه کرده است به طوری که برخی از برند های تولید شده در کشورمان به علت سطح بالای کیفیت مواد اولیه و طراحی به راحتی توانسته اند بازار های بین المللی را فتح کنند و کفش ایران را به الگویی در صنعت خود تبدیل کنند.

 

۱- کفش شیما

جالب است که بدانید برند شیما کفش یکی از نشان های تجاری ایران است که شهرت بین  المللی آن بخصوص در خاورمیانه بیشتر از شهرت آن در ایران است و علت آن را میتوان در سیاست های صادرات کلان این برند شناسایی کرد، تا جایی اگر شما سری به بازار های کفش کشور های همسایه مثل عراق بزنید بدون شک نام شیما را بسیار خواهید شنید و این موضوع حس بسیار خوبی را برای ایرانیان ایجاد میکند.

کفش شیما یکی از برند های جدی پوشاک و بویژه کیف و کفش ایرانی است که در زمینه تولید کفش های چرمی، ورزشی، روزانه و شهری  و همچنین انواع کیف های رسمی و اسپورت زنانه و مردانه تولیدات متنوعی دارد و بازار کشور را به خوبی شناخته است و همچنین لازم به ذکر است که سیاست قیمت گذاری این برند به صورتی است که خرید محصولات آن برای عموم مردم راحت باشد و با توجه به کیفیت استاندارد محصولات این نشان تجاری این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

نکته حائز اهمیت در مورد این برند این است که این شرکت دارای چند کارخانه بزرگ در زمینه های تولید مواد اولیه زیره کفش “پلی ارتان” به نام کمیسان و یک کارخانه تولید رویه چرم به نام “زرین پوشش چم” و یک کارخانه تولید کفش ایمنی و کار به نام “کلارک” است که این موضوع در ایران تقریبا نمونه دیگری ندارد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این برند ایرانی با تغییر سیاست های فروش خود فقط در طول دوسال گذشته توانسته شصت شعبه جدید تاسیس کند که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود و بازار خود را در سطح کشور گسترش داده است.

برای دسترسی به وب سایت فروشگاهی شیما اینجا کلیک کنید.

 

۲- چرم مشهد

برندهای چرم ایرانی - چرم مشهد

شرکت چرم مشهد در سال ۱۳۷۵ تاسیس گردید و در حوزه تولید کیف، کفش فعالیت میکند .  محصولات این شرکت از جنس چرم گاوی، بزی و گوسفندی هستند. این نشان تجاری سالیانی هست که نام خود را به عنوان یکی از صنعتگران جدی در حوزه صنعت چرم کشور جا انداخته و در حال حاضر نیز جایگاه خوبی در بازار را به خود اختصاص داده است.

قیمت محصولات چرم مشهد متوسط رو به بالاست و جامعه مشتریان خود را هدف گرفته است و در طول فصول سال تخفیف هایی را روی محصولات خود در نظر میگیرد که دراین تخفیف ها هم شما با قیمتی ارزان مواجه نیستید. اما میتوانید با یک بودجه نسبتا بالا از محصولات این شرکت استفاده کنید و از خرید خود لذت ببرید.

 

۳- نوین چرم

برندهای چرم ایرانی - نوین چرم

نشان تجاری نوین چرم در در ابتدای دهه هفتاد شروع به کار کرد و پس از گذشت ده سال از فعالیت خود با یک سیاست جدید در تبلیغات توانست موفق تر از قبل ظاهر شود. استفاده از سلبریتی هایی نظیر بهنوش طباطبایی و بهرام رادان به عنوان سفیران برند این شرکت توانست اثرگذاری مثبتی در فروش نوین چرم داشته باشد و آنرا به عنوان یکی از تولید کنندگان و فروشنگان محصولات چرم لوکس معرفی کند.

نوین چرم هم یکی از برندهای معروف و باکیفیت ایرانی است که از سال ۱۳۷۰ در عرصه تولید محصولات چرمی فعال است اما از سال ۱۳۸۲ به بعد با تغییراتی که در برند خود ایجاد کرده و تبلیغات فراوان، جای خود را در دل خریداران ایرانی باز کرده است. استفاده از چهره‌های معروف تبلیغاتی مانند بهرام رادان و بهنوش طباطبایی باعث شده تا شهرت نوین چرم افزایش پیدا کند. طراحان خارجی هم در تولید محصولات نوین چرم مشارکت دارند.

علاوه بر طراحان خارجی، صادرات محصولات این برند به کشورهای دیگری چون: کویت، ژاپن، قزاقستان، سوئد، آلمان، روسیه و جمهوری چک نشان می‌دهد که نوین چرم دوست دارد برندی با چهره‌ای بین‌المللی باشد. نوین چرم هم محصولات با طراحی کلاسیک دارد و هم محصولاتی با شکل و شمایل اسپورت. اما در صورتی‌که اهل تیپ غیررسمی باشید، احتمالا از کفش‌ های اسپورت و غیرکلاسیک نوین‌چرم هم استقبال نخواهید کرد. چون در طراحی آنها تِم کلاسیکی وجود دارد که ممکن است نظر اسپورت‌پوشان را جلب نکند.

 

۴- مارال چرم

برندهای چرم ایرانی - مارال

شاید مارال چرم در این لیست جزو جوانتر ها به حساب بیاید و تا اینجای کار در بازار داخلی فعالیت خود را به عنوان یک برند چرمی با قیمت تقریبا بالا ادامه داده است و اینطور که از سیاست قیمت گذاری این برند برداشت می شود این برند جامعه هدف خاصی را برای فروش خود در نظر گرفته و بر روی آن متمرکز شده است. همچنین مارال چرم برای این که بتواند گوشه چشمی به جامعه هدف بزرگتری داشته باشد در بعضی از اوقات طرح های خاص تخفیف واره ای را برگزار می کند تا با تعدیل قیمت ها بازار خود را گشترش دهد.