وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران و پاکستان توافق کردند حجم روابط تجاری دو طرف ۵ برابر شود و به ۵ میلیارد دلار افزایش یابد، گفت: برنامه‌ریزی شد ‌تا دو مرکز در ایران و پاکستان برای رفع موانع تجاری ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان” دبنا “به نقل از خبرگزاری فارس، سید رضا فاطمی امین، امروز در حاشیه نشست اجلاس ‌کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز توافق شد تا حجم روابط تجاری دو کشور ۵ برابر شود و به ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تا سه ماه آینده مشکلات در توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور را حل می‌کنیم.

فاطمی امین با بیان اینکه روابط با همسایگان برای دولت سیزدهم بسیار اهمیت دارد افزود: رییس جمهور تاکید بسیار زیادی بر روابط بین‌المللی به‌ویژه با کشورهای همسایه دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه روابط اقتصادی ایران و پاکستان مکمل یکدیگر است، افزود: ما می‌توانیم در پاکستان در حوزه لبنیات و لوازم خانگی سرمایه‌گذاری کنیم و علاوه بر سرمایه گذاری تبادلات بین دو کشور را به تبادلات منطقه ای توسعه دهیم.

وی در رابطه با اینکه هدف توسعه تجارت به ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ بین دو کشور محقق نشد، گفت: اراده افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور وجود دارد به عنوان مثال در دو ماه گذشته ترانزیت کامیون‌های پاکستانی در ایران عملیاتی شده و این نشانه ای برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور است.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به موانع تجاری بین دو کشور اظهار داشت: برنامه‌ریزی شد ‌تا دو مرکز در ایران و پاکستان برای رفع این موانع ایجاد شود.