رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران گفت: ارايه خدمات آموزشي اتحاديه ها و اتاق هاي اصناف به صنوف مختلف براي ارتقاي سطح دانش تمامي صنوف به صورت عمومي و اختصاصي با توجه به رشد کسب و کار نوين و نياز اين صنوف به علوم جديد حساس تر و مهم تر شده است.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان” دبنا “به نقل از اتاق اصناف تهران ، عليرضا نيک آيين رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران بيان داشت: اين مجامع بايد براي اعضاي خود از نظر علمي جايگاه ويژه اي را اختصاص دهند؛ چه آنکه ملاحظه مي شود فردي که علم بيشتري به لحاظ فني، تخصصي و صنفي مورد فعاليت خود دارد قطعاً به مشتريان و مراجعين خود بهتر مي تواند مشاوره دهد.

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران در خصوص تاثير علم و دانش بر کسب و کارهاي سنتي و نوين اظهار داشت: علم و دانش در تمامي مراحل توليد و توزيع هر کالايي تاثير شگرف و اساسي دارد. اين مهم در جوامع پيشرفته کاملاً محسوس است. موضوع تغيير در نوع کسب وکار از سنتي به نوين بيشتر ملموس است. افراد با دانش و توانمندي علمي، بيشتر مي توانند خدمات بهتري را به مشتريان داشته باشند. در سيستم ها، نرم افزارها و سايت هاي جديد در کسب و کارهاي امروزي روال با گذشته کاملا متفاوت شده است .

وي در توضيح تاثير تکنولوژي هاي به روز در صنف متبوع خود گفت : امروز در دنيا هر روز خودروهايي با تکنولوژي پيشرفته تري ساخته و به جهان عرضه مي شود. خودروهاي برقي بدون موتور، خودروهاي بدون سرنشين و خودروهاي اتومات نقش اساسي را در اين بازار دارند، لذا کاربران و تعميرکاران بايد هر روز با دانش و علم روز آشنا شده و در اين زمينه تبحر داشته باشند. در غير اين صورت مشتريان خود را از دست مي دهند. مشتريان جديد خود به دانش و آگاهي لازم رسيده اند و خوب مي دانند که تعميرکار خودرو داراي علم است يا تنها به تجربه اکتفا دارد.

وي ادامه داد: ديگر اين گونه نيست که فردي از کودکي کار را در تعميرگاه شروع کند و متبحر شود؛ بلکه در کنار تجربه بايد از دانش به روز برخوردار باشد وگرنه نمي تواند در اين حوزه ماندگار باشد. مشاوره به مشتري موجب مي شود تا بهترين قطعه براي خودرو با نظر مشتري انتخاب شود که در اين صورت نه خدمات دهنده و نه مشتري زيان نمي کند. رضايت مشتري نيز سبب جذب مشتريان ديگر مي شود و اين خود راز موفقيت کسب و کار از گذشته تا امروز و آينده است.

او با تاکيد بر اينکه دانش روز مي تواند نقش حياتي در هر کسب و کاري داشته باشد افزود: قدرت نقشه خاني براي تعميرکار خودرو با گذراندن مدارج دانشگاهي، تسلط به زبان انگليسي و تبحر در تکنولوژي هاي جديد خود موارد مهم در به کارگيري کاربرهاي تعميرگاه هاي خودرو است .

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران با تاکيد بر داشتن علم و دانش در مديريت هاي کلان در کشور نيز گفت: هر فردي که در راس سازمان و يا وزارت خانه اي قرار مي گيرد اگر با علم و دانش آن وزارت خانه آشنا و تبحر نداشته باشد؛ قطعا نه تنها نمي تواند مشکلات مرتبط را حل کند؛ بلکه مشکلات جديدي نير ايجاد مي کند؛ به طور مثال بايد در مسئوليت ذوب آهن از مهندس متالوژي استفاده شود نه مهندس کشاورزي.

نيک آيين در پايان اظهار داشت: متاسفانه امروزه مشاهده مي شود که افراد بدون تخصص و بدون دانش بر جايگاه هايي تکيه زده اند که هيچ ارتباطي به معلومات شان ندارد. اين شرايط به شکل يک معضل و صدمه بزرگ به تمامي جايگاه ها و ادارات کشور رسوخ پيدا کرده است و هيچ کسي سر جاي خودش نيست .