رئيس اتحاديه عکاسان و فيلمبردان مجالس تهران با اشاره به اجحاف سازمان امور مالياتي در محاسبات ماليات اصناف آسيب ديده بيان داشت: دو سال ممتد اين صنف تعطيل و يا نيمه تعطيل بوده، نه آتليه ها اجازه داشتند تا باز و فعال باشند و نه مجلسي برگزار شد تا بتوانند امورات معاش خود را در بياورند اما سازمان امور مالياتي به اين مسائل اصلا توجه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از اتاق اصنف تهران ، زعفر ياوري، رئيس اتحاديه عکاسان و فيلمبردان مجالس تهران گفت: صنف عکاسان و فيلمبرداران مجالس همانطور که از نامش هم پيداست، مواد خوراکي و يا بهداشتي نيست که ستاد کرونا اجازه فعاليت اين صنوف را در دوران محدوديت ها داده باشد. ماليات بر درآمد است نه بر نادرآمدي. سازمان امور مالياتي نه تنها به اين موضوع توجه نمي کند که عکاسان تعطيل بوده اند و درآمدي نداشته اند بلکه ماليات شان را دهها برابر مي کند و واحدهاي صنفي را در منگنه و ستم قرار مي دهد.

وي تصريح کرد: ۱۰ برابر کردن ماليات افراد به چه گناهي؟ مگر مي شود از واحد صنفي که در طول سال درآمد نداشته، ماليات بگيرند. نه خدا راضي است نه بنده خدا. اين پول از ستم ديده اي گرفته مي شود که اکنون پس از دو سال نيمه تعطيلي بايد واحد خود را مجدد راه‎اندازي کند و اين خود هزاران هزينه و مخارج دارد.

ياوري با ابراز تاسف از اينکه سازمان امور مالياتي فقط مي خواهد از هر چه داري و نداري ماليات بدهي بيان داشت: به اين رويه اعتراض هم که مي شود مي گويند در کميسيون مطرح کنيد. کميسيون هم به مرگ مي گيرد که به تب راضي شويم. مگر همه ما از يک کشور و يک ملت نيستيم؛ چرا سازمان هاي مرتبط با اصناف اينگونه موجب نارضايتي مردم مي شوند. اگر درآمد باشد که بايد ماليات داد و ما هرگز منکر پرداخت نيستيم همانگونه که برخي از مشاغل درآمد بسيار خوبي در زمان شيوع کرونا داشتند، اما سازمان همه را به يک چوب مي زند.

رئيس اتحاديه عکاسان و فيلمبردان مجالس تهران در خصوص درجه بندي اعضاي صنف متبوعش بيان داشت: در خصوص دريافت حق عضويت اعضا برخي از واحدهاي صنفي اين اتحاديه با متراژ کم و امکانات کمي کار مي کنند بطوريکه همه عکاسي را در همان آتليه انجام مي دهند و برخي داراي فضاي باغ و عمارت، لوکيشن زيبا و آتليه بزرگ هستند؛ بنابراين اعضاء را براي اخذ حق عضويت به درجه يک و دو تقسيم بندي کرده ايم.

ياوري در پايان با ابراز اميدواري از کاهش بيماري همه گير کرونا گفت: با کاهش و همه گيري اين بيماري اميد داريم صنوفي مانند عکاسي که صدمات زيادي ديده اند بتوانند رونق گرفته و امرا معاش کنند.