رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: کنترل بازار ارز موجب ريزش قيمت طلا و سکه در بازار شده و در صورت تداوم اين وضعيت، آرامش در بازار طلا ادامه دار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از اتاق اصناف تهران ، ابراهيم محمدولي، رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در مورد وضعيت بازار طلا و سکه، اظهار کرد: زماني که بازار ملتهب شود، مسئولان اقتصادي براي کنترل التهاب برنامه ريزي مي کنند، در همين رابطه نيز با کنترل بازار ارز، بازار طلا طي يکي دو روز گذشته از التهاب خارج شد.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: طبيعتاً وقتي بازار از نظر قيمتي کنترل شود، آرامش نسبي در بازار حاکم مي شود؛ در واقع زماني که التهاب از بازار برداشته مي شود، قيمت ها روند نزولي به خود مي گيرند، البته کاهش نرخ اونس جهاني نيز در اين بخش، اثرگذار بوده است.

وي در مورد وضعيت خريد و فروش نيز گفت: خريد و فروش انجام ميشود اما مثل بيست روز پيش نيست و تقاضا کمتر شده که البته طبيعي است زيرا التهابات زياد بود و قيمت بعد از مدتي شروع به ريزش کرد.

محمدولي با بيان اينکه در صورت تداوم کنترل ها، آرامش در بازار طلا و سکه حکم فرما مي شود، اظهار کرد: پيش بيني در بازار طلا سخت است چراکه هر نگاهي روي قيمت ها اثر ميگذارد اما اگر وضعيتي که از ديروز ايجاد شده، تداوم يابد، اين روزها، روزهاي با آرامشي در بازار طلا خواهد بود.