به گزارش دبنا ، همایش ” اصناف،دانش بنیان،فناور و هوشمند ” در تاریخ ۱۶ شهریور ماه در محل سالن همایش های اجلاس سران با حضور چهره های برجسته اقتصادی و سیاسی برگزار شد. این رویداد که با محوریت بررسی وضعیت اصناف کشور در خصوص مسئله هوشمندسازی برگزار شد. وزیر صمت در این همایش با ذکر […]

به گزارش دبنا ، همایش ” اصناف،دانش بنیان،فناور و هوشمند ” در تاریخ ۱۶ شهریور ماه در محل سالن همایش های اجلاس سران با حضور چهره های برجسته اقتصادی و سیاسی برگزار شد.

این رویداد که با محوریت بررسی وضعیت اصناف کشور در خصوص مسئله هوشمندسازی برگزار شد. وزیر صمت در این همایش با ذکر مثال تأمین مالی زنجیره‌ای به عنوان یک راه‌حل خلاقانه برای کمک به اصناف، دانش را علاوه بر سرمایه و نیروی کار یکی از ارکان اساسی اصناف و صنایع عنوان کرد و افزایش بهره‌وری را مهم‌ترین تأثیر دانش‌بنیان‌شدن صنایع دانست. در این همایش همچنین معاون تجارت و خدمات وزارت صمت از ایجاد یک شتابدهنده برای هوشمندسازی اصناف خبر داد.

علیرضا شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت نیز با بیان اینکه تحول جدی در سامانه ایران‌اصناف در حال انجام است، گفت: «بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت علمی ریاست جمهوری امضا کردیم یک شتاب‌دهنده برای هوشمندسازی اصناف ایجاد شد.»

او در ادامه توضیح داد: «کل عملیات سامانه‌های اصناف به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار شده و کار عملیاتی این شرکت‌ها نزدیک دوماه است که آغاز شده و به‌زودی شاهد دستاوردهای آن خواهیم بود.»

حسین ملازاده، رئیس ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با بیان اینکه امسال بهره‌وری در بودجه نقش پررنگی دارد، توضیح داد: «عامل اصلی بهره‌وری، مباحث مربوط به هوشمندسازی است. در این راستا برنامه‌های زیادی برای شرکت‌های کوچک و SMEها تدارک دیده شده است.»