رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان عينک تهران گفت: از لحاظ زيرساخت و دانش کافي، اين امکان در کشور وجود ندارد و فقط واحد‌هاي اندکي امکان ساخت عينک را دارند. عينک ‌هايي که در مغازه‌ ها به فروش مي ‌رسد وارداتي و بخش بسيار اندکي از آن‌ها در داخل مونتاژ مي ‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از اتاق اصناف تهران ، حميد ثابت قدم، رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان عينک تهران اظهار داشت: عينک يک کالاي وارداتي محسوب مي شود و نوسانات قيمت ارز تاثير مستقيمي بر روي آن تاثير دارد.

وي ادامه داد: متاسفانه دولت هيچ حمايتي از واردکنندگان نمي کند و افرادي که به اين کار مشغول هستند با مشکلات زيادي دست و پنجه نرم مي کنند به همين دليل بسياري اين کالا را به صورت قاچاق وارد کشور کرده و به فروش مي رسانند. متاسفانه اين کالاي مهم از طريق گمرک واردات قانوني به کشور ندارد.

فروش عينک در مراکز چشم پزشکي غير قانوني است
رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان عينک تهران در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در بعضي از مراکز چشم پزشکي، برخي از پزشکان غرفه هايي براي فروش عينک دارند و مراجعه کنندگان با اين تصور که قطعا بهترين محصول ارائه مي شود، اقدام به خريد از آنها مي کنند. اين در حالي است که فروش عينک در اين مراکز تخلف است. اما متاسفانه اکثر پزشکان در اين زمينه، خود اقدام به واردات عينک به صورت غير قانوني مي کنند.

ثابت قدم در رابطه با واحدهاي فعال در اين زمينه گفت: نزديک به ۱۶هزار واحد صنفي در کشور فعال هستند، که از اين تعداد هزار واحد در پايتخت فعاليت مي‎کنند.
رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان عينک تهران در ادامه توضيح داد: اگر در هر فروشگاه دو نفر فعاليت داشته باشند نزديک به دو هزار نفر از اين طريق مشغول به کار شده‎اند، که مسئلهاي قابل توجه است.