ریاحی می‌گوید راه‌اندازی سامانه صدور کارت تدریس مربیان آموزشگاه‌های آزاد هنری و همچنین راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات موسیقی کشور از جمله کارهای در خور توجه این اواخر در حوزه موسیقی است.

به گزارش خبرگزاری ایلتنا به نقل از هنرآنلاین ،در گفتگویی حسن ریاحی آهنگساز و مدیر گروه موسیقی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی درباره وضعیت موسیقی در کشور می‌گوید: «در ژانرهای دیگر وضعیت خوبی برقرار است و چشم‌انداز خوبی را می‌توان شاهد بود، اما در ژانر کلاسیک حقیقتا آن‌طور که باید امیدوار نیستم، چون مردم با آن آن‌طور که باید ارتباط برقرار نمی‌کنند و این مسئله باعث نگرانی است. البته خوشبختانه این روزها در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است. در حقیقت در بخش موسیقی شاهد نظم و فرم مناسب هستیم که باعث خرسندی است. راه‌اندازی سامانه صدور کارت تدریس مربیان آموزشگاه‌های آزاد هنری و همچنین راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات موسیقی کشور، از جمله کارهای در خور توجه است که امیدوارم استمرار داشته باشد.»

ریاحی همچنین گفت: «به نظرم این نوع اقدامات در حوزه مدیریت موسیقی مثبت است و قطعا تاثیرات خوبی دارد که در نهایت به نفع هنرمندان خواهد بود. امیدوارم این شکل اتفاقات در عرصه موسیقی بیشتر شود و در بخش‌های هنری دیگر نیز رخ دهد. من در تمام سال‌هایی که به‌عنوان مسئول در جشنواره موسیقی فجر حضور داشتم همواره تا جایی که بودجه و امکانات اجازه می‌داد تلاش می‌کردم به کیفیت توجه بیشتری شود و همیشه بر این مسئله تاکید داشته‌ام.»