هزاران میلیارد ریال تسهیلات به صنایع استان سمنان تعلق و پرونده مشکلات بیش از یک هزار و ۳۰۰ تولیدکننده روی میز مدیران قرار گرفت تا مشکلات آنها بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری دبنا به نقل از فارس از سمنان، علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان صبح امروز در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار کرد: در قالب تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰ تاکنون ۳۷۷ واحد تولیدی صنعتی، معدنی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

او گفت: از خردادماه امسال تاکنون، در حدود ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۲۰۲ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: ۶۲ واحد تولیدی به ارزش حدود ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۱۴۰ واحد به ارزش حدود ۵۷۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

تشنه‌دل بیان کرد: در این نشست، با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از هفت هزار میلیارد ریال به ۱۵ واحد صنعتی و کشاورزی موافقت و مشکلات بانکی و زیربنایی چهار واحد تولیدی صنعتی استان بررسی شد.

او گفت: از ابتدای تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استان سمنان، مشکلات بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع موانع موجود و پشتیبانی و مانع زدایی از واحدها، دو هزار و ۸۰۰ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.