به مناسبت چهل ویکمین سالگرد دفاع مقدس، نمایشگاه دستاوردهای قوه قضاییه در محوله ساختمان مرکزی قوه قضاییه ازسوی معاونت اول قوه قضاییه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار “دبنا” این نمایشگاه از روز ۳۱شهریور ماه آغاز وتا ۹مهرماه ادامه داشته وبازدید آن برای عموم آزاد است. نمایشگاه دستاورد‌های دوران دفاع مقدس قوه قضاییه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق،معاون اول قوه قضاییه افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه به دنبال آن هستیم که مردم به سرعت به حقشان برسند و با فساد و ظلم مقابله شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق در جریان بازدید از این نمایشگاه با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع و مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های افرادی است که در راه دفاع از اسلام و انقلاب از خون خود گذشتند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: هفته دفاع مقدس علاوه بر رشادت شهدا، باید یادآور رشادت‌های خانواده شهدا هم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق بیان داشت: مردم ایران آزاده هستند، در برابر آمریکا و استکبار جهانی می ایستند و به آن معتقدند که در جهان باید از حق مظلوم دفاع کرد.

وی یادآور شد: در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه به دنبال آن هستیم که مردم به سرعت به حقشان برسند و با فساد و ظلم مقابله شود.

معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا پرچم مبارزه با فساد را برافراشته و با فساد مبارزه می‌کند و این موضوع علاوه بر نهادهای امنیتی، همکاری مردم را در مبارزه با فساد به معنای عام کلمه را می طلبد.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه آرمان های شهدا و ایثارگران نباید به دست فراموشی سپرده شود، بر توجه بیش از پیش به خانواده معزز شهدا و ایثارگران تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق ضمن تشکر از خانواده معزز شهدا به ویژه شهدای مرتبط با قوه قضاییه گفت: وظیفه اصلی ما در قوه قضاییه آن است که با انجام وظایف محوله این مهم را اثبات کنیم که به یاد شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه احقاق حق یکی از آرمان‌های شهدا بوده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران در طول این چهل سال این مهم را به اثبات رسانده است.

در جریا ن برگزاری این نمایشگاه مقامات مختلف قضایی وکشوری برای بازدید به نمایشگاه آمدند.

ر ئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت قوه قضاییه گفت: برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت قوه قضاییه به بهبود خدمات شایان و گسترده دستگاه قضا می‌انجامد.

خبرگزاری میزان – ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت قوه قضاییه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: به تمامی شهدای والا مقام دفاع مقدس که موجبات سربلندی، عزت و شرف و استقلال ایران اسلامی را مدیونشان هستیم، ادای احترام می‌کنیم. این نمایشگاه در راستای تببین و ترویج مکتب شهادت و ایثارگری، مکتب عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله حسین (ع) است.

وی افزود: در این نمایشگاه، بخش‌های مختلف دستگاه قضایی در سنگر احقاق حق و سنگر اجرای عدالت و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به معرض نمایش گذاشته‌اند و یقینا این امر موجب اطلاع شهروندان، امیدواری مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران و بهبود خدمات شایان و گسترده در دستگاه قضا خواهد شد.

عتبانی عنوان کرد: با نگاه به گذشته، جان‌فشانی‌ها و ایثار شهدا، امیدواریم بتوانیم خدمات دستگاه قضایی را به بهترین نحو ممکن، آن‌چنان که رئیس قوه قضاییه تاکید دارد و در سریعترین زمان ممکن انجام دهیم.

همچنین نوروز علی، مدیر برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد دادگستری استان تهران ضمن بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت قوه قضاییه بیان داشت: در دادگستری استان تهران اسناد تاریخی، ملی و مهمی که به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی شده را به عنوان سند تاریخی در نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت قوه قضاییه ارائه کرده‌ایم.

وی در ادامه یادآور شد: اینکه توانسته ایم با عدالت گستری، دستگاه قضایی را به دستگاه قضایی تراز نظام اسلامی نزدیک کنیم، می‌تواند دستاورد مهمی برای مردم و انقلاب اسلامی باشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری