در پی درج خبری در سایت خبری "دبنا "در خصوص "کارت پروانه کسب الکترونیکی مردم قربانی گروکشی" خبرنگار "دبنا" اصلاحیه ای دریافت کرد. ونام اصلی شرکت طرف قرارداد، شرکت مدیریت توسعه نرم افزار آسیا گستر است.

این قرارداد در فصل بهار سال ۹۲ با امضای آقای نوده فراهانی رییس وقت شورای اصناف کشورمنعقد وسپس اجرایی شد.الان هم کارتی صادر نمی شود وتاکنون اتاق اصناف ایران به اتاق اهای اصناف کشور واتحادیه های صنفی اطلاع رسانی نکرده بود که بابت صدور پروانه کسب الکترونیکی از متقاضی پولی گرفته نشود اما روند مثل سابق اجراشد ولی کارتی اصلا صادر نشد سوالی است که رییس اتاق اصناف ایران باید پاسخگو باشد؟

به گزارش خبر نگار “دبنا” در متن اصلاحیه ونتیجه بررسی های خبرنگار ما به طور کامل وشفاف تمام مسایل مطرح شده است.

  • شرکت اسیا گستر در سال ۱۳۹۱ پس از شرکت در فراخوان مزایده صدور کارت های پروانه کسب الکترونیکی به عنوان پیمانکار برنده شده است.

۲- قرار داد صدور کارت های مذکور بین این شرکت و اتاق اصناف ایران(شورای اصناف کشور) به عنوان کارفرما و دبیرخانه هیئت عالی نظارت به عنوان ناظر در سال ۱۳۹۲ بسته شده است، که در این قرارداد بانک ملی به عنوان بانک عامل برای افتتاح حساب و تخصیص شماره حساب و شماره کارت بانکی روی کارت ها معرفی شده و نقشی در صدور کارت ها ندارد.

۳- در زمان انعقاد قرارداد در سال ۱۳۹۲ جناب آقای امانت رئیس دبیرخانه نبوده و هیچ ارتباطی با این شرکت نداشته است، ضمنا دفتر شرکت اسیا گستر در تهران می باشد و این شرکت هیچگاه فعالیتی در اصفهان نداشته است.

۴- شرکت آسیاگستر با توجه به قرارداد فی مابین و تعهد رازداری، امانت دار اصناف بوده و هیچ اطلاعاتی را در اختیار شخص دیگری قرار نداده است. در ضمن صرفا اطلاعاتی که روی کارت ها درج می شود در اختیار شرکت قرار می گیرد و در طول مدت قرارداد حتی امکان ارتباط با هیچ یک از مجموعه های صنفی را هم نداشته چون هیچگونه دسترسی به اطلاعات تماس و یا آدرس‌ها نداشته است.
۵- طبق این قرارداد اطلاعات از طریق شرکت راهبر به عنوان متولی سایت اصناف جمع‌آوری شده و در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد و پس از بازبینی و کنترل و پردازش اطلاعات جهت شخصی سازی کارت ها ، نسبت به چاپ و تحویل آنها در کوتاه ترین زمان ممکن حداکثر سی روز اقدام شده است .
۶_ از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون به دلیل افزایش شدید قیمت مواد اولیه و اختلاف درباره افزایش قیمت صدور کارت ها بین شرکت و اتاق اصناف ، پروژه متوقف شده و هنوز تعیین تکلیف نشده است.

سوالات از اتاق اصناف ایران؟

این اصلاحیه به طور شفاف پاسخ سوالات وابهامات را داد اما آیا اتاق اصناف ایران هم به همین صراحت پاسخگو خواهد بود؟اگرهم می خواهید هزینه صدور را بالاتر ببرید. ازانجایی که هزینه تولید کارت گران شده است این موضوع امری طبیعی است اما اتاق اصناف ایران تلاش کند از سهم اتاق اصناف ایران در ارئه خدامتی که همه آن اینترنتی است بکاهد تا به تولید کنند ومتقاضی فشارنیاورد.

آیا بررسی کردید نام صاحب حساب در درگاه بانکی چه نام چه کسی است ؟صاحب امضا کیست ؟ چه کسی به این حساب دسترسی دارد؟شورای اصناف کشور که وجود خارجی ندارد چه کسی سطح دسترسی به منبع حساب هزینه صدور کارت الکترونیکی دارد؟اصلا چرا قدیمی است؟

شرکت های که سالم کار می کنند همیشه از پاسخگویی شفاف استقبال کردند وقسمت زیادی از این شفاف سازی در سایت شرکت شرکت مدیریت توسعه نرم افزار آسیا گستر واطلاعات کامل شزکت موجود است که نشان ازسلامت کاری این شرکت است.این شرکت فقط طرف قرارداد وپیمانکرای است که بعد از صدور فاکتور هزینه تولیدش را می گیرد.

  • نویسنده : همت اله شکری اطاقسرا