رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش گفت : برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی که با حذف هیات میدره های قدیمی درست نیست و دخالت دولت در بخش خصوصی نقض قانون است .

مصطفی احمدی در گفت وگو با پایگاه خبری دبنا گفت : اتاق اصناف بزرگترین بخش خصوصی کشور است. با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی پیرامون بخش خصوصی کشور، اداره بخش خصوصی و برنامه ریزی مدیریت آن در دست خود مسئولین آن بخش است و دخالت در امر نقض قوانین می باشد لذا برگزاری انتخابات به شکلی که همراه محدودیت باشد ایراد دارد و باید اصلاح شود .
وی در ادامه افزود : تعیین محدودیت عضویت برای حضور افراد در هیات مدیره اتحادیه های صنفی همانند تعیین محدودیت زمانی مدیر برای شرکت های خصوصی است. این کار نقض قانون درکشور است. اصل تبصره ۲ و ماده ۲۲ قانون نظام صنفی با قانون اساسی مطابقت ندارد .مجلس نیز با آگاهی از این امر و با وجود عقب افتادن انتخابات همچنان قصد برگزاری انتخابات بر اساس قانون نظام صنفی را دارد.
رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش با اشاره به حضور ۱۲ سال خود در هیات مدیره اتحادیه صنفی تصریح کرد : من در سن کم وارد این اتحادیه شدم.و تا الان تمام تلاش خود را برای خدمت به این صنف کرده ام .اگر قرار است برگزاری انتخابات انجام شود باید توسط مردم انجام گردد و دلیلی برای دخالت مجلس و تغییر افراد صرفا بدلیل حضور طولانی در اتاق صحیح نیست .

  • نویسنده : دنیا رنگ وبوی
  • منبع خبر : پایگاه خبری دبنا