رئيس اتحاديه فروشندگان لاستيک، فيلتر و تعويض روغن تهران با انتقاد از اينکه پروسه قيمت گذاري لاستيک بايد کارشناسي شود،گفت: توليدکننده ضمن محاسبه قيمت تمام شده در نهايت قيمت بالايي را براي محصولات خود تعيين مي کند.

به گزارش خبرگزاری کار و نشان ” دبنا “به نقل از اتاق اصناف تهران ، داود سعادتي نژاد، رئيس اتحاديه فروشندگان لاستيک، فيلتر و تعويض روغن تهران با اشاره به اينکه در حال حاضر بازار خريد و فروش لاستيک در رکود قرار دارد، گفت: در مقطعي شکاف قيمتي بالايي ميان کارخانه و بازار وجود داشت و همين موضوع فضا را براي رانتفراهم کرده بود که اين موضوع در حال حاضر اصلاح شده و اين شکاف قيمتي وجود ندارد.

وي با اعلام اينکه فروشندگان امروز حتي پايين تر از قيمت کارخانجات اقدام به فروش محصول مي کنند، افزود: به عنوان نمونه لاستيک پرايد ۸۲۰ هزار تومان است اما در نهايت فروشندگان آن را ارزان تر مي فروشند تا معامله اي در بازار صورت گيرد. در دسته محصولات پژو نيز قيمت کارخانه يک ميليون و ۱۸۰ هزار تومان است؛ اما اين لاستيک ها در بازار يک ميليون و ۴۰ هزار تومان به فروش مي رسد.

رئيس اتحاديه فروشندگان لاستيک، فيلتر و تعويض روغن تهران با انتقاد از اينکه پروسه قيمت گذاري لاستيک بايد کارشناسي شود، تصريح کرد: به اعتقاد ما توليدکننده ضمن محاسبه قيمت تمام شده در نهايت قيمت بالايي را براي محصولات خود تعيين مي کند که همين امر عاملي شده تا فروشندگان در فروش محصولات با چالش هاي جدي روه رو شوند. از آن طرف مصرف کنندگان نيز با مشاهده قيمت ها ترجيح مي دهند دست از خريد کشيده و يا لاستيک هاي دست دوم خريداري کنند.

سعادتي نژاد تصريح کرد: در لاستيک هاي باري و سنگين نيز فروش در قالب سامانه انجام مي شود که همين امر باعث شده تا خريداران رغبتي به خريد لاستيک نداشته باشند؛ زيرا پيش از اين لاستيک ها به صورت شرايطي خريداري ميشد اما امروز بايد نقدي نسبت به خريد لاستيک اقدام کنند.