دبنا - همزمان با آغاز دهه مبارک فجر ، عصر یازدهم بهمن ماه، مراسم افتتاحیه آکادمی بین المللی صلح با حضور تعدادی از مقامات کشوری و لشکری از جمله امیر سرتیپ احمد دادبین رئیس هیئت مدیره خانه سرباز صلح ایران، امیر سرتیپ دکتر علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران، پروفسور سعید خزایی استاد برجسته آینده پژوهی، دکتر رامین مهمان پرست سخنگوی اسبق وزارت خارجه و برخی شخصیت‌های علمی و فرهنگی در محل سالن همایش های ستاد سمن های شهر تهران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا ، راه اندازی این آکادمی بخشی از برنامه خانه سرباز صلح ایران به منظور ارائه خدمات آموزشی بویژه آموزش های صلح گستری، کسب و کارهای نوین، ارتقای مهارت کارگران در محیط کار و… به اعضای خود می باشد.
مهندس قاسم رحیمی مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران در افتتاحیه این مراسم ضمن تاکید بر اینکه خانه سرباز صلح ایران با هدف ارائه خدمات به کهنه سربازان‌ هشت سال دفاع مقدس تشکیل گردیده، عنوان کردند: آموزش همگانی برای صلح ، از رسالت های اصلی این سازمان مردم نهاد می باشد که در همین راستا آکادمی صلح می تواند خدمات ارزنده ای را به این عزیزان و خانواده های محترمشان ارائه نماید.
سپس امیر سرتیپ دکتر علیرضا شیخ درخصوص نقش آموزش در کاهش اثرات جنگ ها و مهارت های لازم برای توسعه صلح مطالبی ایراد نمودند. با توجه به اهمیت آینده پژوهی در آموزش «کارگاه مدیریت در شرایط عدم اطمینان» توسط پروفسور سعید خزایی در ادامه مراسم برگزار گردید.
سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه دکتر رامین مهران پرست نیز در افتتاحیه این مراسم به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در توسعه روابط خارجی کشور و گسترش صلح و در نتیجه کاهش نیاز دولت به افزایش نقدینگی اشاره داشت و تاکید کرد که آموزش مدیران کشور برای تحقق این امر کاملا ضروری است.
در ادامه دکتر عماد مرشدیان رئیس هیئت مدیره آکادمی نسبت به تشریح خدمات آکادمی صلح پرداخت. وی افزود آکادمی فعالیت خود را در زمینه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم مهندسی، تشریفات و گردشگری، علوم مالی و مدیریت، دانش سلامت، برق و الکترونیک، کودک و نوجوان، زبان های خارجی، فناوری مد و پوشاک، هنر و سینما در گروه های کودک، نوجوان و بزرگسال به علاقه مندان ارائه خواهد داد.
وی عنوان کرد هدف اصلی آکادمی صلح را تربیت نیروی انسانی متخصص با محوریت صلح جهت جلوگیری از وقوع بحران کمبود نیروی انسانی متخصص در سطح کشور هست.