با انعقاد تفاهمنامه‌هایی میان ستاد سمن‌های شهر تهران با سازمان بسیج دانشجویی و میراث فرهنگی تهران، اعضای سمن‌های فعال در تهران می‌توانند از ظرفیت‌های بسیج دانشجویی و میراث فرهنگی بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری کارونشان دبنا به نقل از سرویس شورای شهر افق تهران، امروز تفاهم نامه هایی ما بین ستاد توان افزایی شهر تهران و سازمان بسیج دانشجویی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با هدف تقویت و توسعه خدمت رسانی به سمن ها، در هفته سازمان های مردم نهاد به امضا رسید.

این ۲ تفاهمنامه به امضای سیداحمد علوی، سرپرست ستاد سمن های شهر تهران و پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران و صادق مفرد، معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی رسید.

با انعقاد این تفاهمنامه زمینه استفاده اعضای سمن های فعال در شهر تهران از ظرفیت ها و زیرساخت های بسیج دانشجویی و میراث فرهنگی مهیا می شود.

ستاد سمن های شهر تهران در تفاهم نامه ای که با بسیج دانشجویی امضا کرده است، انتظار دارد اهدافی همچون توسعه مشارکت داوطلبانه و ترویج فرهنگ مشارکت پذیری، استعدادیابی، شناسایی، ساماندهی و توانمندسازی سمن‌ها و سام‌ها و گروه‌های جهادی تهران، ری و تجریش تقویت شده و در راستای افزایش دانش و مهارت سمن‌ها، سام‌ها (گروه‌های اجتماع محور)، گروه‌های مذهبی و جهادی گام برداشته شود.

در تفاهم نامه با میراث فرهنگی نیز انتظار است تا به منظور شناساندن دارایی‌ها و اثار طبیعی و فرهنگی شهر تهران و افزایش آگاهی عمومی در خصوص میراث فرهنگی ملموس و غیر ملموس همکاری ها و آموزش های لازم در اختیار سمن ها قرار گیرد.