قيمت طلا روز شنبه در بازار نيمه تعطيل طلا و سکه شاهد افزايش جزئي بود. در اين راستا رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران گفت: در صورتي که قيمت دلار در داخل و اونس جهاني ثابت باشد شاهد روز‌هاي آرام در بازار طلا خواهيم بود.

به گزارش پایگاه خبری کارونشان دبنا به نقل از اتاق اصناف تهران ، ابراهيم محمدولي گفت: هرچند از روز شنبه بازار طلا و سکه کار خود را آغاز کرد؛ ولي حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد اعضاي اين صنف تا روز ۱۳ فروردين ماه فعال هستند؛ بنابراين بازار طلا و سکه تا پايان تعطيلات نوروز در حالت نيمه تعطيل به سر ميبرد.

رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران با اشاره به اينکه در ۴ تا ۵ روز اول فروردين ماه اکثريت اعضاي اين صنف فعال بودند، گفت: داد و ستد درون بازار طلا و سکه در هفته دوم عيد تقريبا نيمه تعطيل است، زيرا اعضا در هفته اول فعال بودند و از حالا به بعد تا ۱۳ فروردين ماه زمان استراحت اعضاست.

محمدولي در مورد پيش بيني وضعيت بازار طلا و سکه در روزهاي پيش رو گفت: نميتوان نسبت به روزهاي آينده به ويژه تا ۱۳ فروردين ماه نظر قطعي داد که آيا اين بازار شاهد رونق خواهد بود يا خير.

رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران با بيان اينکه انتظار داريم روزهاي بهتري از نظر تقاضا و داد و ستد در انتظار بازار طلا و سکه باشد، گفت:، زيرا وقتي شاهد آرامش در وضعيت اقتصادي کشور هستيم، داد و ستد در اين بازار نيز بهتر خواهد شد.

محمدولي در مورد قيمت طلا و سکه در اولين روز کاري سال جديد گفت: روز شنبه گرچه شاهد افزايش جزئي در قيمت طلا و سکه بوديم، اما نوساني آنچناني در بازار نداشتيم. هرچند روز شنبه تنها ۳۰ درصد اعضاي صنف در بازار فعال بودند، ولي اميدواريم بعد از ۱۳ فروردين ماه داد و ستد و کسب و کار بهتر شود.

رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران در خصوص پيش بيني از بازار طلا و سکه در روزهاي ماه رمضان، گفت: تجربه از ماه رمضان سالهاي گذشته ثابت کرده که به دليل اينکه مردم در اين ماه روزه اند، کمتر براي خريد مراجعه ميکنند.

محمدولي ادامه داد: به بيان سادهتر حوصله خريد طلا در روزهاي ماه رمضان را ندارند و به همين دليل داد و ستد در صنعت طلا در ماه رمضان معمولا نسبت به ماههاي ديگر کمتر است و طبيعي و معمول هم هست. امسال ماه رمضان در فروردين ماه شروع ميشود و ما همچنان مثل ماههاي رمضان ديگر اين انتظار را داريم که آرامش نسبي بر اين بازار حاکم باشد و به تبع آن، داد و ستد آنچناني هم اتفاق نخواهد افتاد.

رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران در مورد پيش بيني قيمت طلا در سال جديد گفت: نوسانات بازار و رونق در داد و ستد و قيمت طلا همه بسته به بازار ارز و بازار اونس جهاني است. در حال حاضر به دليل سياسي کاريهايي که در دنياست و جنگ اوکراين و روسيه، اونس جهاني نتوانسته آرامش خود را حفظ کند و بنابراين تغييرات و نوسان قيمت اونس جهاني به طور قطع روي قيمت طلاي داخلي اثرگذار است.

محمدولي ادامه داد: از طرفي مذاکرات برجام نيز اثر مستقيمي بر قيمت طلا و سکه دارد؛ اما نگاه مديريتي دولتمردان تاکنون از نوسان قيمت طلا کاسته و به همين دليل التهاب آنچناني در بازار نداشتيم. اگر آرامش بر اقتصاد کشور حاکم باشد و نوسانات در اقتصاد پيش نيايد و به تبع بازار ارز در آرامش باشد و دچار نوسانات آنچناني نشود انتظار روزهاي کم نوسان و پررونق را در بازار طلا در سال جديد نسبت به سالهاي اخير داريم.

وي با اشاره به سناريوي دوم عدم توافق برجام گفت: اگر مذاکرات وين منجر به توافق نشود و قيمت دلار در تب و تاب بيفتد قطعا نوسان دلار دامن قيمت طلا و سکه را خواهد گرفت.