انتخابات اتحادیه کسب وکار نوین کشوری که قراراست هفته آینده با همکاری اتاق اصناف ایران و مرکز اصناف وزارت صمت برگزار شود صرورت دارد به زمان دیگری موکول شود تا شفاف سازی های در خصوص تعداد اعضای واقعی در این اتحادیه بزرگ کشوری صورت پذیرد وانتخابات آن بدون هیچ مشکلی در آینده برگزار شود. براساس […]

انتخابات اتحادیه کسب وکار نوین کشوری که قراراست هفته آینده با همکاری اتاق اصناف ایران و مرکز اصناف وزارت صمت برگزار شود صرورت دارد به زمان دیگری موکول شود تا شفاف سازی های در خصوص تعداد اعضای واقعی در این اتحادیه بزرگ کشوری صورت پذیرد وانتخابات آن بدون هیچ مشکلی در آینده برگزار شود.

براساس گزارش های دریافتی مقرر است روز ۲۳ فرودین ماه جاری انتخابات اتحادیه کسب وکار نوین کشوری برگزار شود. اهمیت فعالیت این اتحادیه در حال حاضر با شکل فعلی برکسی پوشیده نیست هرچند سوالات زیادی وجود دارد که به وقتش به آن خواهم پرداخت .

اما آنچه مهم است عبرت گرفتن از انتخاباتی است که تهران حداقل نشان داد که علت به حدنصاب نرسیدن انتخابات فقط مشارکت مردم نبوده ونیست بلکه ترفندهایی است که برخی اتحادیه های صنفی که مشمول محدودیت قانون نظام صنفی شدند نمی خواهند صندلی ریاست را از دست بدهند واصرار به ماندن تحت هرشرایطی دارند.

هیت مدیره اتحادیه کسب وکار نوین کشوری هرچند نوپا وجوان است اما بزرگترین برتری اش این است که افراد با دانش وتحصیلات عالیه همراه با آشنایی کامل با تکنولوژی روز دنیا بر صندلی هیت مدیره نشستند ونقد وانتقاد از انها راحت تر است چون با نقد سازنده مشکلی ندارند.

براین اساس ه پیشنهاد می دهیم تا انتخابات هیات مدیره برای مدت کوتاهی به تعویق بیفتد ودر زمان دیگری برگزار شود. برای این پیشنهاد هم دلیل داریم.

طی تماس متعددی که از فعالان کسب وکار مجازی داشتند اظهار کردند که آیا واقعا در کشور تعداد فعالین کسب وکارمجازی که حتی دارای اینماد هستند سه هزار نفر است؟ آیا افرادی که طی مدتها قبل پروانه کسب فعالیت در این صنف گرفتند هنوز فعال هستند؟ به طور قطع هیچ کس نمی تواند دقیق به این سوالات پاسخ دهد پس بهتر است ابتدا پالایش در پروانه های کسب  صادره صورت گیرد سپس در یک فرخوان عمومی باتوجه به اینکه فعالان این صنف اگر بخواهند از طریق درگاه مجازی که دولت تعیین کرده است سه روز ه می توانند پروانه کسب بگیرندنسبت به ثبت نام ودرخواست پروانه کسب اقدام کنند. و اگر توانستند در این فرصت کوتاه پروانه کسب بگیرند که در انتخابات شرکت خواهند کرد واگر هم نتوانستند بگیرند انتخابات با حضور افراد دارای پروانه کسب پالایش شده برگزار بشود.

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا