نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درراستای دفاع از حقوق شهروندان وکاسبان واصناف با تذکر وطرح سوال از وزیر نفت خواستار جلوگیری از کاهش سهمیه سوخت وانت بارها وبازگشت این سهمیه به میزان گذشته شده است. براساس این گزارش عباس مقنتدایی نمایند همردم اصفهان با دیدن شاریط سخت زندگی رانندگان وانت بار با درک […]

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درراستای دفاع از حقوق شهروندان وکاسبان واصناف با تذکر وطرح سوال از وزیر نفت خواستار جلوگیری از کاهش سهمیه سوخت وانت بارها وبازگشت این سهمیه به میزان گذشته شده است.

براساس این گزارش عباس مقنتدایی نمایند همردم اصفهان با دیدن شاریط سخت زندگی رانندگان وانت بار با درک صحیح  ضرورت جلوگیری از کاهش تدریجی سهمیه سوخت وانت بارها و بازگشت سهمیه به میزان گذشته تذکر کتبی  وسال از وزیر نفت را درخواست کرد که به امضای ۴۴ نمانیده دیگر مجلس شورای اسلامی هم رسید.

مقتدایی که از حامیان جدی اصناف در کشور است که در دفاع از حقوق وقانون نظام صنفی همیشه جزو نفرات اول بوده است این بار نیز پا پیش گذاشت تا حقوق صنفی رانندگان وانت بار را احیا کند.

وی در این سوال که از سوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هم اعلام وصول شد و به کمیسیون مربوط از سوی هیات رییسه ارجاع شد نوشته است:

همانگونه که مستحضرید، به صورت تدریجی سهمیه سوخت وانت بارها درحال کاهش است و این درحالیست که درخصوص این موضوع هیچ اطلاع رسانی صورت نگرفته و باعث بوجود آمدن موجی از گلایه مندی ها شده است. وزارت نفت بر چه اساسی این اقدام را انجام می دهد و حتی درخصوصش شفاف سازی نیز نمی کند!؟ چرا کسی پاسخگویی وانت بارها نیست؟

باتوجه به اینکه کاهش سهمیه سوخت وانت بارها باعث افزایش هزینه حمل بار و درنتیجه افزایش مجدد قیمت غالب کالاها می شود، ضرورت دارد باقید فوریت این اقدام متوقف و سهمیه به میزان مصوب به کارتها واریز شود.

اما چرا نباید دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص دلیل توقف اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت ادرای و اجرای قانون نظام صنفی به طور دقیق از وزیر صمت بپرسند ؟ مگر جز این است که وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظارت برا اجرای قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی است؟

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا