رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه آینده خبر داد و اعلام کرد: امروز و فردا آسمان نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور غبارآلود خواهد بود و در برخی از مناطق وزش باد شدید موقتی و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا، به نقل از ایرنا، وزارت راه و شهرسازی، «صادق ضیاییان» روز پنجشنبه در مورد آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز برای نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور و فردا برای بخش‌هایی از مرکز کشور آسمان غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شرق خوزستان و شمال و نیمه غربی سمنان رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش باران خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فردا (جمعه) نیز برای برخی مناطق استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، شمال و غرب خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان و نیمه شمالی فارس رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

ضیاییان با بیان اینکه امروز دریای خزر مواج است، ادامه داد: امروز و فردا دمای هوا در استان اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده به‌تدریج افزایش دما را رخ خواهد داد.

وی در مورد پیش‌بینی شرایط جوی کشور در هفته آینده گفت: از بعدازظهر شنبه آینده در برخی مناطق استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، شرق اصفهان و ارتفاعات سمنان رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت و از بعدازظهر روز یکشنبه هفته پیش‌رو با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در برخی مناطق غرب و جنوب غرب و روز دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب، برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: روز یکشنبه آینده در بخش‌هایی از مرکز و دوشنبه در جنوب غرب و مرکز کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که احتمال خیزش گردوخاک در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا (جمعه) کمی ابری تا نیمه‌ابری، گاهی به همراه وزش باد شدید خواهد بود.
انتهای پیام