جانشين قرارگاه جهادی امام حسین(ع) اعلام کرد: ارائه خدمات تخصصى و فوق تخصصى درمانى قرارگاه جهادی امام حسین (ع) در استان چهارمحال و بختيارى/ انجام عمل جراحى فوق تخصصى پيوند كبد در طرح جهادى امام حسين(ع) در بيمارستان آيت الله كاشانى (ره) شهركرد سجاد اميدى جانشين قرارگاه جهادى امام حسين(ع) با اشاره به برگزارى مرحله […]

جانشين قرارگاه جهادی امام حسین(ع) اعلام کرد:

ارائه خدمات تخصصى و فوق تخصصى درمانى قرارگاه جهادی امام حسین (ع) در استان چهارمحال و بختيارى/ انجام عمل جراحى فوق تخصصى پيوند كبد در طرح جهادى امام حسين(ع) در بيمارستان آيت الله كاشانى (ره) شهركرد

سجاد اميدى جانشين قرارگاه جهادى امام حسين(ع) با اشاره به برگزارى مرحله دوم رويداد جهادى براى ايران با اشاره به استقرار گروه هاى درمانى این قرارگاه در چند شهرستان استان چهارمحال و بختیاری از ٨ مرداد ماه سال جاری گفت: در این مدت گروه تخصصی و فوق تخصصی جراحى ابن سیناى قرارگاه جهادى امام حسين(ع) جهت انجام اعمال جراحى تخصصى و فوق تخصصى پلاستیک ترمیمی، شکاف کام و لب، ناهنجاری مادر زادی فک و صورت، ناهنجاری های گوش، حلق و بینی، پیوند کبد، مغز و اعصاب و ستون فقرات به صورت رایگان، در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد مستقر شد.

وى با اشاره به انجام عمل جراحى فوق تخصصى پيوند كبد گفت: در این طرح اتفاق بزرگ و ارزشمندی را که شاهد بودیم بحث پیوند کبد بود که این امر با رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی، طی دو عمل جداگانه در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد، کبد وی جداسازی و به بیمار نیازمند عضو پیوند زده شد.

جانشين قرارگاه جهادى امام حسين(ع) افزود: در این عمل اهدا کننده کودک ۱۲ ساله اهل شهر نقنه شهرستان بروجن و گیرنده عضو خانم ۲۷ ساله از شهرستان شهرکرد بود.

امیدی از پذیرش ۳۵۰ نفر بیمار به صورت قطعی در این مدت خبر داد و گفت: براى همه افراد پذيرش شده تشكيل پرونده پزشكى انجام شد و آن دسته كه نياز به عمل جراحى داشتند، عمل جراحى انجام شد و برای ماباقي بیماران پذیرش شده به تشخيص پزشکان گروه داروهای لازم تجویز شد.

جانشین قرارگاه جهادی امام حسین(ع) این نکته را نیز یادآور شد: به جهت ضرورت و اهمیت پیگیری های پس از عمل جراحی و فرایند درمانی و با توجه به طولانی بودن پروسه درمانی بعد از عمل جراحی بنابراین ارتباط و خدمات دهی قرارگاه با برخی بیماران تا چند مدت طول می کشد.

وی درباره این رویداد بزرگ جهادی در استان چهارمحال و بختیاری توضیح داد: در این مدت درشهرهای اردل، کوهرنگ و شهر کرد ۶ اکیپ دیگر از تیم های دندانپزشکی و دامپزشکی به صورت همزمان مشغول به ارائه خدمت شدند.

امیدی افزود: در بخش دامپزشکی انجام عملیات واکسیناسیون، معاینه، تجویز دارو برای بیش از ۱۲ هزار دام را از جمله اقدامات گروه دامپزشکی رازی قرارگاه جهادی امام حسین(ع) اعلام کرد.