مدیر امور توسعه محصول، فناوری و نوآوری شرکت پتروشیمی نوری از رشد چشمگیر مشارکت و حضور فعال شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در پروژه‌ها و فعالیت‌های اجرایی این پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش دبنا،به نقل از پتروشیمی نوری، حمید رجایی اظهار کرد: واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی این شرکت در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۱۳۰ درصدی همراه بوده که رقمی بی‌سابقه و کم‌نظیر است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری دو سویه بین صنعت و شرکت‌های فعال در حوزه‌ فناوری و دانش یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، توانستند با حمایت شرکت پتروشیمی نوری، در بخش‌های مختلفی از جمله طراحی و تولید قطعات و تجهیزات مکانیکی، برق و ابزار دقیق، تولید کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی، شیرین‌سازی ترکیبات سنگین و زیرو فلرینگ با این شرکت همکاری داشته باشند.

مدیر امور توسعه محصول، فناوری و نوآوری شرکت پتروشیمی نوری با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و حجم مبالغ قرارداد آن‌ها در بخش‌های طراحی، ساخت و اجرای پروژه‌ها، تصریح کرد: حجم ریالی قراردادهای شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است که این رقم تا پایان سال ۱۴۰۲ با افزایش بیش از ۱۳۰ درصدی، به بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

رجایی، هدف‌گذاری بزرگترین آروماتیک ایران برای تداوم همکاری و توسعه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۳ را در سطحی بسیار بالاتر دانست و تأکید کرد: چشم‌انداز ما در امور توسعه محصول، فناوری و نوآوری شرکت پتروشیمی نوری استفاده حداکثری از ظرفیت سازندگان مطرح داخلی و توانمندسازی آنان به‌منظور تداوم تولید و رفع تنگناهای احتمالی آن و گسترش سبد محصولات با ارزش افزوده بالاتر است.

گفتنی است در نمایشگاه «ایران‌پتروکِم» که با شعار «حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش» از ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود، ۱۸ قرارداد و تفاهم‌نامه‌ تازه بین شرکت پتروشیمی نوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا خواهد رسید.