خدمات پس از فروش موتورسیکلت از سوی شرکت های تولید کننده به دلیل نبود نظارت فقط سرکیسه کردن مردم است و هر گونه خدمات پس از فروش با قیمت بالاتر از تعمیرگاهای آزاد عرضه می گردد.

خدمات پس از فروش موتورسیکلت از سوی شرکت های تولید کننده به دلیل نبود نظارت فقط سرکیسه کردن مردم است و هر گونه خدمات پس از فروش با قیمت بالاتر از تعمیرگاهای آزاد عرضه می گردد.

به گزارش خبرنگار “دبنا” تعدد تولید کنندگان موتورسیکلت علی رغم اینکه ادعای رکود بازار و کسادی کسب وکار وفروش دارند اما در کف بازار نکات قابل توجه ای مشاهده می شود. یکی از برندهای تولید  موتورسیکلت شرکت نیرو محرکه شیراز است که انواع موتورسیکلت ها را مونتاژ وتولید نموده و روانه بازار می کند.

یکی ازمشتریانی که موتورسیکلت طرح کیلیک این شرکت را خریداری کرده است می گوید: یکی از شروط بهره مندی از خدمات گارانتی این شرکت در هزار وپنج هزار و ده هزار کیلومتر این است که حتما باید در نمایندگی های مجاز این شرکت کاربازدید انجام شود که تا اینجای کار منطقی است.

وی می افزاید: مشکل اینجاست که در این سه مرحله خدماتی نظیر تعویض روغن انجام می شود که به قیمتی حداقل دو برابر آزاد محاسبه می شود درحالی که خدمات گارانتی باید رایگان باشد. نکته مهم این است که این موتورها در پنج هزارکیلومتر بالاتر طوری معیوب می شوند که انگار ده سال موتورکارکرده است . وقتی برای خدمات پس ازفروش می رویم نمایندگی اظهار می دارد ما فقط در هزار وپنج هزار وده هزار خدمات می دهیم بقیه موارد آزاد محاسبه می شود. قطعه ای هم اگرموتورسیکلت بخواهد باید فقط از طریق همین نمایندگی ها تامین شود اما هناگمی که به تعمیرگاه غیراز نمایندگی مراجعه کردم هزینه قطعه وخدمات تعمیر تقریبا کمتر از نصف با همان قطعه با همین برند است.

مالک دیگر برند این شرکت هم باگلایه از اینکه نمایندگی ها فقط پول می گیرند وکاری فراتر از تعمیرگاههای آزاد انجام نمی دهند می گوید: متاسفانه نظارتی بر روند فعالیت نمایندگی های خدمات پس ازفروش وخدمات گارانتی نیست . انگار در این شرایط تنها مکانی که باید نظارت شود مغازه های عرضه کالاهای اساسی است در حالی که ما موتورسیکلت را برای امرار معاش خریدیم و انتظار داریم  به ازای پول دهها میلیونی که برای خرید موتورسیکلت می پردازیم از خدمات پس از فروش هم استفاده کنیم.

لازم به ذکر است که مردم زیادی از بابت خدمات پس از فروش محصولات موتورسیکلت گلایه داشتند واز آنجایی که بیشتر خریداران محصولات نیرو محرکه شیراز در تهران با این چالش مواجه هستند و بهترین در آمد شرکتهای تولید در فروش قطعات وخدمات تعمیری موتورسیکلت است به نظر می رسد که سازمانهای بازرسی ونظارت اصناف باید قاطعانه تر عمل کنند حق مردم را طبق قانون از این قبیل شرکت های که برایشان خدمات پس از فروش فقز سرکیسه کردن مردم است جلوگیری کنند.