قیمت زعفران نسبت به پنج ماه اخیر دو برابر شده است. رئیس مجمع فعالان اقتصادی با تائید این خبر گفت: دلالان مقصر گرانی زعفران هستند. زعفران حالا آنقدر گران شده که برخی تجار خارجی ترجیح می‌دهد این محصول را از کشور دیگری بخرند.به گزارش دبنا، امسال قیمت زعفران در بازار ایران به شکل قابل توجهی […]

قیمت زعفران نسبت به پنج ماه اخیر دو برابر شده است. رئیس مجمع فعالان اقتصادی با تائید این خبر گفت: دلالان مقصر گرانی زعفران هستند. زعفران حالا آنقدر گران شده که برخی تجار خارجی ترجیح می‌دهد این محصول را از کشور دیگری بخرند.
به گزارش دبنا، امسال قیمت زعفران در بازار ایران به شکل قابل توجهی بالا رفت. هر چند برخی تولیدکنندگان می‌گویند علت افزایش چشمگیر زعفران خشکسالی است اما رئیس مجمع فعالان اقتصادی این مساله را رد می‌کند.
محمدرضا حسینا به دبنا می‌گوید: قیمت هر کیلو زعفران به کیلویی ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است که مقصر این گرانی‌ها دلالان هستند.
او ادامه داد: اگر چه می‌گویند خشکسالی در افزایش قیمت اثرگذار بوده اما چنین نیست. دلالان تاثیری بیشتری در افزایش قیمت زعفران داشتند.
حسینا بیان کرد: درباره این افزایش قیمت زعفران حتی تجار خارجی هم تعجب کردند و تا مدتی صادرات زعفران عملا متوقف بود اما مافیای این حوزه آنقدر قوی است که بعد از مدتی برخی تجار خارجی به خرید زعفران ایرانی تن دادند.
این فعال اقتصادی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها سبب شده بخش زیادی از بازارهای اروپایی صنعت زعفران را از دست بدهیم. چنانچه تحریم‌ها برداشته نشود ممکن است از دست دادن بازارها ادامه‌دار باشد و این به ضرر اشتغالزایی و صنعتگران کشور است.