به نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به خاطررای اعتماد به وزیری که خبرندارد در اصناف قانون نظام صنفی براساس خواست و اراده روسای اتحادیه ها اجرا می شود ودرعمل دبیرخانه هیات عالی نظارت را از دور خارج کردند، باید گفت: چشمتان روشن.

یک یاچندتن از اعضای هیات رییسه اتاق اصناف تهران همزمان با لابی برای یک موضوع خاص در خارج از بدنه دولت، با ثبت نام در اتحادیه های دیگر برای گرفتن پروانه کسب شانس می خواهند شانس خودرا برای رسید ن به ریاست اتحادیه دیگر هم آزمایش کنند.

براساس این گزارش یک یا چندتن از اعضای هیات رییسه اتاق اصناف تهران با شناسایی اتحادیه های صنفی فرخوان ثبت نام انها طی یکی دوهفته اینده و یا قبلا بوده است با فشار بر رییس ان اتحادیه خواستار صدور پروانه کسب شدند تا بتوانند در ان اتحادیه ها به ریاست اتحادیه برسند.

برخی ازاین افراد داوطلب هم شدند اما چون مطمین هستند در ان اتحادیه هیچ اقبالی ندارند در حال انحلال اتحادیه های خودشان و انتقال رسته ای که احتمال می دهند بتوانندبا آنها رای بیاورند به اتحادیه مدنظرشان هستندو در این مسیر کمیسیون نظارت هم همکاری لازم را با انها دارد.

اما بااین شرایط باید به دیگر شهرها واستانها هم حق داد تا از هرروشی برای ماندن بر صندلی ریاست اتحادیه استفاده کنند وهر استان وهرشهر به دلخواه خودش عمل کند.

راستی باتوجه به این ترفندها چه نیازی به قانون نظام صنفی بود و چرا رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری را صادر کردند.

قبل از عید گفته بودیم که از ترفندهای جدید افراد خاص و فراقانونی در اصناف رونمایی خواهیم کرد. هنوز چندگام مانده است. با وجود اینکه هرکسی که بتواند با محمدصادق مفتحقائم مقام وزیر صمت ویا اقای شاهمیرزایی معاون تجارت وخدمات عمومی وزیر صمت بنشیند به خواسته اش می رسد آیا می توان به اجرای قانون و بخشنامه ها امیدوار بود؟

 

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا