این روزها که قیمت بعضی از کالاهای مهم در سبد غذایی مردم از جمله لبنیات و تخم‌مرغ و ... رشد سرسام‌آوری پیدا کرده است و هر روز خبرهای مختلفی مبنی بر افزایش قیمت کالاها به گوش می‌رسد برنج این کالای پر مصرف ایرانی نیز از قافله گرانی عقب نمانده است و به غیر از مردم صنف های کباب فروشی هم درگیر کرد .

حسین محمدی رییس اتحادیه کبابی حلیم آش تهران در گفت و گو با پایگاه خبری دبنا گفت : با توجه به گرانی برنج ایرانی در بازرا بسیاری از کباب فروشان با مشکل تهیه مواد اولیه مواجه شدند و با ورود برنج بی کیفیت به بازرا تهییه برنج مرغوب تبدیل به دغدغه فروشندگان شده.

وی ادامه داد : تعدادی از فروشندگان کباب کشور برای شکست این گرانی ها تصمیم به تهییه برنج هندی کردند و به جای استفاده از برنج ایرانی با کیفیت به سمت برنج های کم کیفیت هندی رفتند که این امر موجب کاهش شدید مشتریان این صنف شده است . حسین محمدی در پی گرانی مواد اولیه تصریح کرد :در حال حاضر خرید برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است که این مساله به دلیل افزایش قیمت برنج و کاهش توان مالی مردم در خرید است لذا از دولت خواهش مندیم میزان تولید برنج ایرانی را افزایش داده تا این مشکلات در صنف کباب فروشی برای همیشه حل شود .

  • نویسنده : دنیا رنگ بوی