مدیرعامل بانک کشاورزی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تراکنش و در نشست تخصصی «تاب آوری و نوآوری در اکوسیستم صنایع مالی و بانکی» با اعلام این مطلب افزود: سرعت تغییرات در حوزه بانکی و نیازها و خواسته های مشتریان به گونه ای است که بانک ها باید همراستا با این تغییرات، برنامه ریزی و حرکت کنند. […]

مدیرعامل بانک کشاورزی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تراکنش و در نشست تخصصی «تاب آوری و نوآوری در اکوسیستم صنایع مالی و بانکی» با اعلام این مطلب افزود: سرعت تغییرات در حوزه بانکی و نیازها و خواسته های مشتریان به گونه ای است که بانک ها باید همراستا با این تغییرات، برنامه ریزی و حرکت کنند.

مدیرعامل بانک کشاورزی، با تأکید بر ضرورت ارائه محصولات نوآورانه بانک ها با هدف حفظ مشتریان و افزایش سهم از بازار، تصریح کرد: بانک ها همزمان با اقدامات نوآورانه، باید مدیریت ریسک لازم برای واکنش سریع به مخاطرات موجود در این فرآیند را مدنظر قرار دهند و در غیر این صورت ضمن رویارویی با مخاطرات جدی، گوی سبقت را به سایر رقبا واگذار خواهند کرد.

وی ویژگی اساسی «نوآوری» در سازمان‌های چابک را «ساختارمند و نظام مند» بودن آن دانست و افزود: در سازمان های بزرگ و بروکرات یک مقاومت سازمانی در برابر نوآوری وجود دارد اما باید برای کاهش و حذف آن همزمان با تقویت تاب آوری سازمان، راهکارهای منطقی و عملیاتی ایجاد شود.

فرخ نژاد به تجربه بانک کشاورزی در ترویج فرهنگ نوآوری و تشویق کارکنان این بانک به ارائه ایده های جدید و ایجاد آمادگی کامل برای تبدیل ایده های برتر به محصول اشاره کرد و گفت: مهم ترین استراتژی برای سرعت بخشیدن به تحول و نوآوری، تقویت همزمان ساختارهای بانک به موازات این تغییرات است.

وی افزود: آموزش، ارزیابی اقدامات توسعه ای، ارتباط تنگاتنگ با استارت آپ ها در حوزه فین تک و سایر بسترهای فناوری اطلاعات از دیگر مواردی است که در این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید بر فعال کردن ذهن های خلاق به عنوان ظرفیت های ارزشمند سازمان در جهت ارائه ایده های نوآورانه، خاطرنشان کرد: این فرآیند زمانی اثر بخش خواهد بود که علاوه بر مدیریت ریسک های موجود در این حوزه، بین نوآوری و تاب آوری سازمان تعاملی سازنده ایجاد شده و حرکتی مستمر در مسیر تطبیق هرچه بیشتر با نیازهای مشتریان وجود داشته باشد.