هیات عالی نظارت امروز دوشنبه در اقدامی جالب توجه موضوعی را بدون اینکه دستور جلسه باشد واز قبل روی آن کارکارشناسی شده وبه اطلاع اعضای هیات عالی باشد برای تصویب اورد تا ترفند جدیدی برای ماندن بر صندلی قدرت ریاست اتحادیه باشد.

به گزارش “دبنا” یکصد و بیست سومین جلسه هیات عالی نظارت بر سازمانهای صنف کشور به ریاست قایم مقام وزیر صمت ونمانیدگان وزرای عضو هیات عالی ، رییس بسیج اصناف کشور و هفت عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران در حالی برگزار شد که برای تصویب هرطرحی رای هیات رییسه اتاق اصناف ایران و یک رای دیگر منجر به تصویب هر طرحی می شود.

جلسه دارای شش دستور کار بود اما در یک اقدام هماهنگ با مشاور عالی هیات رییسه اتاق اصناف ایران و برخلاف مصوبه جلسه قبل موضوعی که در دستور کار نبود و بین موافقان این موضوع به نظر می رسید هماهنگی از قبل شده بود مطرح شد و به راحتی با رای هیات رییسه اتاق اصناف ایران وهمراهان همیشگی انها به تصویب رسید.

براساس این مصوبه مقررشد تا بابت فراخوان مجدد اتحادیه های صنفی که دارای انتخابات هستند بعد از استعلام از ستاد کرونا شهر مربوطه اگر دریکسال گذشته زمان انتخابات در شرایط قرمز بودند وانتخابات برگزار نشد از اول کلیه مراحل انتخابات فراخوان داده شود وهمه افراد واجد شرایط می توانند در این فراخوان شرکت کنند.

البته واضخ وروشن است اصلا درزمان شرایط قرمز کرونا اجازه برگزاری انتخابات نمی دادند ومعلوم نیست با این مصوبه چه چیزی را می خواهند استعلام بگیرند چون فراخوان و ثبت نام هم الکترونکی بوده ونیازی به حضور فیزیکی ندارد.

آیا این مصوبه فقط می خواهد مثل سایر بخشنامه های دیگر مرکز اصناف بگوید بمانید هیچکسی با شما کاری ندارد تا انتخابات اتاق اصناف شهرها برگزار شود بعدش دورهمی تصمیمی می گیریم؟موضوع چیست؟

همچنین طرح واگذاری اتحادیه های صنفی مرتبط را فناواران رایانه با مخالفت سرپرست جدید خدمات عمومی (پست معاون بازرگانی سابق)وزارت صمت رد شد.

همچنینی تبصره ماده ۵۵ قانون نظام صنفی بررسی نشد ومهمترین خروجی جلسه هیات عالی نظارت در جلسه قبل وجلسه جاری تلاش برای ماندن روسای اتحادیه های صنفی هیات رییسه اتاق اصناف ایران وتهران وکلانشهرهابود.

اما سوال اینجاست به صرف اینکه جلسه هیات عالی نظارت در تهران برگزار می شود واعضای هیات رییسه اتاق اصناف ایران از کلانشهر ها هستند باید حاضران در جلسه هیات عالی نظارت براصناف هرطرحی که به نفع کلانشهرهاست مطرح ووصیب کنند چرا توصیب نکردند که هرچی انتخابات در طور یکسال اخیر وبعد از رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری برگزار شد در صورت پاسخ مثبت ستاد کرونا باطل شود؟

نکته جالب توجه اینکه چرا حتی روسای اتاق بازرگانی و اتاق تعاون حاضر نشدند شخصا در جلسه هیات عالی نظارت براصناف حضور یابند ؟

این وسط مجلس شورای اسلامی قوانینی که وضع می کند برای کیست؟آیا روسای اتحادیه های صفی می توانند هرقانون مجلس را در هیات عالی نظارت به دلخواه دور بزنند؟رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری را چه کسی وبرای کجا بادی اجرا کند؟

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا