گردهمایی اندیشه ورزان به مت بسیج اصناف هفته گذشته به مدت سه روز در حالی برگزار شد که اتاق اصناف ایران وتهران وبرخی دیگر از کلانشهر ها به برگزاری اجلاس مجازی بسنده می کنند.

به گزارش خبرنگار “دبنا” از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون تقریبا ۲۰ماه تمام می گذرد اما خبری از برگزاری اجلاس اتاق اصناف ایران نیست چرا؟ علت چیست؟ آیا هنوز کروناست؟ آیا از موضوع سلامتی مردم برای ماندن برصندلی قدرت استفاده ابزاری می شود؟

در حالی که اتاق اصناف ایران از رودرو شدن با نمایندگان اصناف کشور در جریان اجلاس حداقل سالیانه هراس دارد بسیج اصناف جورکش کم کاری های مسوولان حوزه اصناف در بدنه دولت وحتی اتاق اصناف ایران شده است.

بسیج اصناف کشور که کلمه خدمتگذاری را در عمل ونه به حرف در قامت سربازان مورد اعتماد مردم دسروده است این بار هم بیش از ۲۰۰ نفره آنها را در کنار حرم مطهر ومنور امام رضا علیه السلام گردهم جمع کرد تا میزبانی دلسوز واقعای وجهادی باشد. پای درد دل هایشان نشست مسوولان ارشد مستقیم را به به جمعشان آورد تا روسای اتحادیه های صنفی بتوانند با انها مشکلات را بیان کنند.

کاری که بسیج اصناف انجام می دهد نه تنها دخالت در کار اتاق اصناف ایران نیست بلکه الان جورکش اتاق اصناف هم شده است.

بسیج بدون هیچ منتی حواسش جمع است که متصدیان واحدهای صنفی در این اوضاع واحوال آسیب نبینند. زیرا انها هم عضوی از این جامعه هستند .

متاسفانه بیش از ۲۰ ماه است اجلاس اتاق اصناف ایران به صورت حضوری برگزار نمی شود. شاید می دانند اگرمجازی برگزار کنند و اگر کسی اعتراضی کند با قطع اینترنت دیگر می توانند صداها را یا از این طریق یا از طریق برگزاری انتخابات برمبنای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری قطع کنند. پس بهتراست اجلاسی نباشد تا عضو اعتراض به بودجه ۶۶ میلیاردی اتاق اصناف ایران نکند که در همین دوران کرونا از اتحادیه های صنفی کشور تامین می شود.

هیات رییسه اتاق اصناف ایران به طور جدی دنبال ماندن درسمت ریاست اتحادیه هست و نیازی نیست به صورت فیزیکی اجلاس برگزار کند. شاید فکر می کند هنوز کروناست. البته امکیرون که تازه آمده است از مردادماه تاکنون آیا کرونا بود.

این کرونا چه خدمتی که به اتاق اصناف ایران نکرد هرچی خواستند ومی خواهند ، دارند به کرونا پیوند می زنند. راستی آیا کرونا مختص اتاق اصناف ایران وتهران و کلانشهر هاست؟ آیا بسیج اصناف کشور که می توان ادعا کرد بی نهایت بیشتر از آنها دلسوز مردم است نمی داند کرونا چیست؟

مشکل اینجاست که بسیج درک درست وصحیحی از خدمتگذاری دارد بسیج می داند که باید زندگی کرد و باید شرایط زندگی مردم را جنگ اقتصادی تسهیل کرد. بسیج می داند این صندلی ها به هیچ کسی وفا نکرد وانچه که می ماند دعای خیر مردم است. بسیج اصناف و فعالان اقتصادی هیچ منفعتی ندارد ونمی برد که بخواهد برای ماندن روی صندلی به هرترفندی متوسل شود. بسیج از جنس مردم است وقدرتش را از توان ودعای خیر مردم می گیرد.

کاش روزی بشود که جوانان این مرز وبوم در هیات مدیره اتحادیه های صنفی کشور باروحیه جهادی حضور یابند وفقط با این روحیه است که وقتی گفتند قانون باید اجرا شود بخاطر مردم وخدمتگذاری مردم حقوق شهروندی رابر منافع شخصی ارجح می توان یافت.

هیات مدیره اتحادیه های صنفی باید تغییر کند تا روحیه جهادی وخدمتگذاری به مردم در دولت مردمی وانقلابی آیت الله رییسی به منصه ظهور برسد.

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا