مرکز اصناف وزارت صمت برای اینکه روسی اتحادیه های صنفی بتوانند بر مسند ریاست بمانند از قانون اتاق تعاون برای ماندگاری افرادی که فاقد اعتبارنامه هستند استفاده کرده است آیا این قانون اعتبار دارد؟

به گزارش”دبنا” تبصره ماده قانون ۲ نظام صنفی می گوید: ‌صنوفي كه قانون خاص دارند، از شمول اين قانون مستثني میباشند. قانون خاص قانونی است که بر اساس آن نحوه صدور مجوز فعالیت، تنظیم و تنسیق امور واحدهای ذیربط، نظارت، بازرسی و رسیدگی به تخلفات افراد و واحدهای تحت پوشش آن به صراحت در متن قانون مربوطه معین می‌شود.

با این توصیف ، قانون نظام صنفی که به جزییات فعالیت واحدهای صنفی می پردازد هم قانون خاص می شود ومجریان قانون در حوزه اصناف نمی توانند از قوانین موضوعه دیگر در حوزه واحدهای صنفی واتحادیه های صنفی استفاده کنند.

اما…

اما نویسندگان متن بخشنامه های مرکز اصناف وبازرگانان وزارت صمت در اقدامی عجیب وقتی دیدند جمع زیادی از روسای اتحادیه ها وهیات مدیره حال حاضر به دلیل پایان اعتبارنامه هایشان صندلی ریاست را ترک کنند به سراغ قانون تعاونی واتاق تعاونی رفتند.

در نامه ای که مرکز اصناف وزارت صمت ودر ابتدای سال ۱۴۰۰ به سازمان های صمت ارسال کرد برای اینکه حضور استمرار طلبان در اصناف را شکل وجلوه قانونی ببخشد با اشاره به قانون تعاونی ها گفت می توانند بمانند.

آیا مرکز اصناف وزارت صمت می تواند از قانون تعاونی برای حفظ روسای اتحادیه های صنفی که اعتبارنامه ندارند استفاده کند؟

با این روند اینهایی الان تلاش دارند بمانند آیا به فردای بعد از ماندن فکر کردند ایا با عزت ماندند؟

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا