اقدامات گسترده برای به انزوا کشاندن اتحادیه و تبدیل به اتحادیه ضعیف از سوی استمرار طلبان قدرت در اصناف شروع شده است ومتصدیان اتحادیه پیراهن دوزان تهران ودیگر اتحادیه های صنفی تهران و سراسرکه انتخابات دارند به هوش باشند وبرای حل مشکلات اصناف وجلو گیری از مشکلات گذشته خودتان پای صندوق رای اتنتخابات اتحادیه بیایید […]

اقدامات گسترده برای به انزوا کشاندن اتحادیه و تبدیل به اتحادیه ضعیف از سوی استمرار طلبان قدرت در اصناف شروع شده است ومتصدیان اتحادیه پیراهن دوزان تهران ودیگر اتحادیه های صنفی تهران و سراسرکه انتخابات دارند به هوش باشند وبرای حل مشکلات اصناف وجلو گیری از مشکلات گذشته خودتان پای صندوق رای اتنتخابات اتحادیه بیایید واگر می خواهید مشکلات شما کاهش یابد تمام اعضای هیات مدیره گذشته را کامل تغییرداده وافراد جدید رای برای هیات مدیره انتخاب کنید همانطور که کرونا نشان داد دنیا در حال تغییر است.

براساس تماس های متعدد وخبرهای که به دبنا در طول هفته گذشته رسیده است گروه هایی با متصدیان واحدهای صنفی تماس تلفنی برقرار کرده وبه هرنحوممکن اعم تطمیع وتهدید از انها می خواهند تا در انتخابات پیش رو شرکت نکنند تا انتخابات به دور دوم ویسوم کشیده ودر صورتی که آنها صلاح می دانند با هراتحادیه های که خواستند ادغام شوند تا روسای فعلی بر صندلی قدرت بمانند.

از جمله اتحادیه های مهمی که نامش در لیست وجود دارد اتحادیه پیراهن دوزان تهران است. ازیک سو رییس اتحادیه بارها با ارسال نامهبه سازمان صمت تهران درخواست به تعویق انداختن انتخابات را کرد. علی رغم اینکه هیات اجرایی انتخابات زمان را مشخص کرد ولی هیات مدیره به هیات اجرایی اعلام کرد که توانایی برگزاری انتخابات را ندارد اما با تدبیر سازمان صمت وکمیسیون نظارت برا اصناف تهران تصمیم گرفته شد تا به این نامه نگاری ها به هیچ وجه توجه نشود وانتخابات اتحادیه تحت هرشرایطی برگزار شود تا مردم تصمیم بگیرند چه کسی هیات میدره باشد وسرنوشت اتحادیه را مردم در پای صندوق رای رقم بزنند.

همچنین متصدیان واحدهای صنفی پیراهن دوزان تهران طی تماس با خبرنگار “دبنا”از اینکه افرادی طی تماس تلفنی به شیوه های مختلف از انها می خواهند تا نروند ورای ندهند گلایه داشتند که چرا مسوولان بابت این اقدام قدرت طلبان اقدامی نمی کنند.

سخنی با متصدیان واحدهای صنفی

متصدیان صنفی که پروانه کسب دریافت کردند نشان دادند که ملاک فعالیت انها در کسب وکار قانون مداری است ودر این راه با پرداخت مالیات وحقوق دولتی اثبات وجود کردند. اتحادیه های صنفی قدرت وتوان حرکت را از اراده وخواست متصدیان واحدهای صنفی می گیرند. هراتحادیه ای می خواهند قوی تر باشد باید بیشتربه اعضای اتحادیه اهمیت بدهند ومشارکت اعضای اتحادیه نشان می دهند که از حقوق خودشان تا کجا حمایت ودفاع می کنند.

همه ما می دانیم که هیچ فردی در شبکه مجازی ویا دررسانه ها شناخته ومعروف نمی شود مگراینکه هر فرد از جامعه کشور یا جهان به او اهمیت بدهد هر فوتبالیست معروفی زمانی به شهرت رسید که در رسانه ها معروف شد ومردم اخبارش را پیگیری کردند ویا یک فرد معروف در اینستاگرام زمانی معروف شد که فرد فرد ما در اینستاگرام عضو صفحه مجازی اش شدیم وآنها اینگونه از نظر ما معروف وبزرگ شدند در حالی که هر فرد جامعه داخلی وجهانی اورا بزرگ کرده است چون همه ما در یک دهکده جهانی زندگی می کنیم.

در خصوص انتخابات اتحادیه ها صنفی هم دقیقا به همین شکل است. اعضای اتحادیه هستند که به یک فرد قدرت می دهند واو سوار بر اسب قدرت که شد حتی حاضر نیست به قانون تن دهد.

قانون نظام صنف گفته است دودوره بیشتر کسی عضو هیات مدیره نشود . با رای شما افرادی چندین سال رییس وعضو هیات میدره شدند اما قانون تصمیم گرفت اینهات نباشد. معیار فعالیت شما هم که قانون است پس چه دلیلی دارد این افراد وافراد وابسته به انها با متصدیان واحدهای صنفی تماس بگیرند که در انتخابات شرکت نکنید.

این اقدامات نشان می دهند که شما در دوره های قبل بیش از حد به بعضی افراد قدرت دادید وباید حالا قوی تر وبیشتر از گذشته پای صندوق رای بیایید ونگذارید افرادی که مزه قدرت ریاست زیرزبانشان مانده برای شما وزندگی وشخصی شما تصمیم بگیرند که چه شخصیتی داشته باشید.

اتحادیه هویت اعضایش است. اعضایی که سالیان سال با پرداخت حق عضویت آن را سرپا نگه داشتند چه دلیلی دارد که برای قدرت طلبانی که می خواهند تااخر عمرشان رییس بمانند شما هویت وشخصیت خودتان را زیر سوال ببرید. آیا روسای جدید اتحادیه در دوران کرونا از حقوق های میلیونی ورانت هایشان گذشتند؟ آیا می دانید برخی از اینهتا حقوق های چندین ده میلیونی وپداش در دوران کرونا گرفتنئ؟ آیا می دانید در پناه رای هایی که شما به این افراد دادید اکنون دیگر قانون نظام صنفی را قبول ندارند وبیش از یک سال است مقابل قانون نظام صنفی ایستادند تا اجرا نکنند ؟

زمانی که شما به اتحادیه می روید از همین قانون نظام صنفی چماقی می سازند تا شمارا ترسانده واز شما پول بگیرندچرا؟ اگر قانون نظام صنفی خوب است چرا یک سال است نمی گذارند برای خودشان اجرا شود ولی شماباید آنرا اجرا کنید؟

پس باید با حضور حداکثری در پای صندو رای همه تغییر ایجاد کنید وبگذارید جوانان ومدیران انقلابی واز نظر شما لایق وشایسته جدید بیایند تا با برنامه وبهره گیری از علم ودانش وتجربه روزهای جدید رابرای شما رقم بزنند.

شاید این شعررا شنیدهباشید:

صدبار بدی کردی و دیدی ثمرش را

خوبی چه بدی داشت که یکبار نکردی

اصلا تصور کنید تاکنون بد رای دادید که روزگار اصناف این است جالا بیایید تصمیم بگیرید خوب رای بدهید وتصمیم بگیرید بعد زا سالها تغییر کامل در اعضای هیات مدیره داشته باشید. این اقدام به تغییریک خوبی است وهیچ خوبی بی پاسخ نمانده ونمی ماند.

این بار اعضای اتحادیه های صنفی در تهران وسراسر کشور باید همگی پای صندوق های انتخابات اتحادیه هایشان بیایند یک ساعت وقت بگذارند وفقط به افرادی رای بدهند که تاکنون هرگز خودشان وخانواده اشان عضو هیات مدیره نبودند. با این اتفاق نظر وتغییر کامل بنیاد اتحادیه های صنفی شاهد دگرگونی در جامعه صنفی خواهیم بود ومتصدیان واحدهای صنفی روزهای خوش را خواهند دید.

اگر هریک ار زمتصدیان واحدهی صنفی فقط یک رای به افرادی که چندین دوره رییس وعضو هیات میدره بودند ویا حتی به هریک از اعضای دور ونزدیک وخانواده آنها رای بدهند نباید انتظار حل مشکلات مربوطه به مالیا ت و بیمه وشهرداری برای اصناف در کشور را داشته باشد چون خودش خواسته تغییری در زندگی وکسب و کارش نداشته باشد. برای حل مشکلات باید همگی تمام قد برای تغییر کامل در هیات مدیره های صنفی تهران وکشور رای بدهید تا مشکلات اصناف کاهش پیدا کند.

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا