حضور در پای صندوق های رای اتحادیه های صنفی به طور قطع ریل گذاری جدید برای اتحادیه صنفی است که اعضای اتحادیه های صنفی تهران وکشور می توانند برای آینده شغلی خودشان تعیین کنند. بر اساس اطلاعات دریافتی، تلاش عده ای خاص قدرت طلب در اصنتاف برای ماندن به هر قیمتی تا پایان عمر کاری […]

حضور در پای صندوق های رای اتحادیه های صنفی به طور قطع ریل گذاری جدید برای اتحادیه صنفی است که اعضای اتحادیه های صنفی تهران وکشور می توانند برای آینده شغلی خودشان تعیین کنند.

بر اساس اطلاعات دریافتی، تلاش عده ای خاص قدرت طلب در اصنتاف برای ماندن به هر قیمتی تا پایان عمر کاری و اقداماتی که ئر خور شان اصناف نیست باعث شده است از یک سو اعضای اتحادیه های صنفی در کشوردلسرد شوند واز سوی دیگر تماس ها برای عدم حضور پای صندوق های رای به نوعی بدبینی را در بین اعضا ایجاد کرد . آنها از خودشان می پرسند مگر روسای اتحادیه ها در این سالهای که ما رای دادیم چقدر بردند وخوردند که حالا از اینکه افراد جدیدی بیانید این قدرناراحتند که صندلی ریاسترا از دست بدهند؟

شاید برخی از روسای اتحادیه عامدانه تلاش کنند که مردم در انتخاباتی که تا دیروز ادعا داشتند دموکراسی ترین انتخابات در کشور است الان به حد نصاب نرسد. دلیلش هم مشخص است واینکه خودشان بمانند. همه ادعاهای برخی روسای اتحادیه های صنفی تاز مانی بود که رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری نیامده بود وبعد از همه ادعاهای رنگ باخت وچهره واقعی برخی از استمرارطلبان در اصناف به خوبی مشخص شد.

البته در این بین برخی ازروسای اتحادیه های صنفی که مشمول شرایط سنی شده اند چندان برایشان مهم نیست که چه کسی در اینده عضو هیات مدیره شود ولی برخی ازاعضای هیات مدیره اتحادیه ها از تمام توان برای حذف داوطلبان قدرتمند برای عضویت در هیات مدیره از هیچ تلاشی خودداری نمی کنند.

یکی از اتحادیه های مهم در تهران اتحادیه عطار وسقط فروش ومواد شوینده است که در حوزه دخانیات و گیاهان دارویی ومواد شوینده فعالیت دارد. همه اعضای قدیمی هیات مدیره از حضور در انتخابات منع وحذف شدند. حالا که قراراست اعضای جدید بیایند برخی سنگ اندازی ها برای به حدنصاب نرسیدن انتخابات این اتحادیه شروع شد.

جالب است بدانید فروشندگان مواد دخانی در کشورو تهران به حمایت در عین رقابت بایکدیگر معروف هستند. نوع کاسبی در بین دخانی فروشان با تمام کاسبی های دیگر فرق دارد. در بین اعضای این اتحادیه سیتزه جویی ندارند ورقابت وحریم رقابت ها برای خودشان تعریف راکردند.

این بار هم اعضای این صنف با حضور در پای صندوق رای وحمایت از اتحادیه وافراد جدیدی که از صندوق انتخابات بیرون می آیند در کنارسایر اعضای اتحادیه اتحاد وهمدلی را نشان خواهند تاسیه روی شود هر که در او غش باشد.

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا