تعداد زیادی از روسای اتحادیه های صنفی تهران در خصوص خبر تصویب الحاقیه رسته موبایل فروشان در تماس با خبرنگار دبنا واکنش نشان دادند واعلام کردند این الحاقیه اصلا رای نیاورد واگر هیات رییسه اتاق اصناف تهران ادعای تصویب دارد ویدئو چک بیاورد وآن را در رسانه ها منتشر کند. به گزارش خبرنگار “دبنا ” […]

تعداد زیادی از روسای اتحادیه های صنفی تهران در خصوص خبر تصویب الحاقیه رسته موبایل فروشان در تماس با خبرنگار دبنا واکنش نشان دادند واعلام کردند این الحاقیه اصلا رای نیاورد واگر هیات رییسه اتاق اصناف تهران ادعای تصویب دارد ویدئو چک بیاورد وآن را در رسانه ها منتشر کند.

به گزارش خبرنگار “دبنا ” روزکذشته خبری در خصوص تصویب الحاق رسته موبایل فروشان از اتحادیه صوتی وتصویری به اتحادیه مخابرات ونحوه رای گرفتن این الحاقیه منتشر کردیم. به دنبال انتشار این خبر تعداد زیادی از روسای اتحادیه های صنفی در تماس با خبرنگار دبنا اعلام کردند این الحاقیه به هیچ وجه رای نیاورد وتصویب هم نشد زیرا تعداد دستهای بالارفته کمتر از ۳۰ نفر بود ورییس اتاق اصناف تهران از خودش اعلام کرد که تصویب شد.

روسای اتحادیه های صنفی تهران که تعدادشان ۱۳۴نفراست حداقل ۹۰نفر گفتند که ما رای ندادیم چگونه این الحاقیه رای آورد.

“دبنا” برای اینکه حقوق اعضای رسته موبایل فروشان ضایع نگردد به رییس وهیات رییسه اتاق اصناف تهران و همچنین رییس واعضای کمیسیون نظارت براصناف تهران پیشنهاد می دهد که این الحاقیه را در هرزمانی که به دستشان رسید از دستور کار خارج کنند وپس از آنکه ویدئو چک را دیدند ومطمین شدند که تعداد آراصحت دارد الحاق را منتفی کنند زیرا رای نیاورد.

پیشنها دیگر “دبنا ” هم این است که اگر رییس وهیات رییسه اتاق اصناف تهران اصرار دارند که حرفشان درست است ویدئو چک را در حضور خبرنگاران رسانه های گروهی بازبینی کنند ویا آنرا در اختیار خبرنگاران قرار دهند نه اینکه در حضورمیرزا بنویس خودشان خوش بگویند وراضی خبر بفرستند.

اگر رییس وهیات رییس اتاق اصناف تهران از هرکدام از این پیشنهادات “دبنا” ناراحت شده وانجام ندهد نشان دهنده آن است که ادعای روسای اتحادیه های صنفی در خصوص رای نیاوردن الحاقیه صحت دارد.

موضوع الحاق رسته موبایل فروشان از آن جهت حایز اهمیت است که ابراهیم درستی رییس اتحادیه موبایل فروشان دتهران از سال ۸۲ تالان در خصوص الحاق رسته موبایل فروشان به اتحادیه مخابرات به شدت مقاومت کرده وحتی در سال ۹۶ در جریان تبلیغات انتخاباتی هیات رییسه اتاق اصناف تهران وقتی طرح ادغام مطرح شد از آن برای دستاویزی جهت رای گرفتن از روسای اتحادیه ها قرار داد وگفته بود که علی فاضلی می خاوهد با ادغام اتحادیه روسای اتحادیه های مخالف خودش را حذف کند. اما از تاریخ ۱۳۹۹/۹/۲۹ که رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری امد واجرای ماده ۲۲ قانون نظام صنفی لحاظ شد ابراهیم درستی به شدت موافق ادغام شد وحتی الحاق رسته موبایل فروشان به اتحادیه مخابرات را خودش پیگیری کرد.

علت پیگیری ابراهیم درستی برای الحاق رسته موبایل فروشان به اتحادیه مخابرات این است که وقتی دید نمی تواند اتحادیه مخابرات را منحل کند ودر اتحادیه صوت وتصویری واتحادیه فناورن رایانه ادغام کند. نظر وی و مشاورانش براین شد چون ابراهیم درستی داوطلب ریاست اتحادیه مخابرات است واعضای آن اتحادیه بخاطر اقدامات چندسال اخیرش به وی رای نمی دهند با الحاق رسته موبایل فروشان در اتحادیه مخابرات توسط اعضای این رسته رای بیاورد ورییس اتحادیه مخابرات شود . بعد از پرشدن دو دوره ریاست براتحادیه مخابرات بتواند اتحادیه مخابرات را در اتحادیه صوت وتصویری ادغام کند وبازهم دودوره دیگر رییس اتحادیه بماند واین چنین تا ۸۰سالگی رییس باشد.

حال بهتراست برای احقاق حقوق صنفی در درجه اول الخاق به طور کامل کنسل وباطل شود ضمن اینکه در خصوص رای روسای اتحادیه های در اجلاس از طریق ویدئو چک اطلاع رسانی شود.

راستی دلیل اینهمه تلاش برای رییس ماندن چیست؟ چراباید اعضای یک صنف از حضور در پای صندوق رای هراس داشته باشند؟ چرانباید اعضای صنف در انتخابات شرکت کنند تا کسی رییس وعضو هیات مدیره شود؟

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا